مهیار فتحی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در آستانه سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس دارای ظرفیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: مسوولان انجمن اسلامی مدارس با همکاری جمعی از اعضای این تشکل در قالب طرح پیشواز مهر روز 29 شهریور با حضور در مدارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک سال تحصیلی جدید به کادر مدارس، نسبت به فضاسازی مدرسه با توجه به ایام پیش رو، دهه اول محرم ، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اقدام می کنند .
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح انسجام همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان گیلان خاطر نشان کرد: این طرح در دو مقطع متوسطه اول و دوم از ابتدای مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر استان اجرا می شود.
فتحی پور اظهار داشت: در این طرح جمعی از دانش آموزان بر اساس معیارهای لازم انتخاب و در قالب گروه های مشخص در راستای انجام فعالیت های گروهی و انسجام تشکیلاتی در مدرسه به کار گرفته می شوند.
وی بیان کرد: رشد دانش آموزان در کار گروهی، تقویت روحیه کار تشکیلاتی، ایجاد ساختار شبکه دانش آموزی تشکل، ارتقاء توان فعالیت موثر تشکیلاتی، هویت بخشی به نوجوانان، تقویت احساس مسوولیت و مدیریت فعالیت های جمعی از اهداف این طرح است.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح دانش آموزان به گروه های مختلف دانش آموزی مراسم و مناسبت ها، مبلغان نماز، همکلاسی آسمانی (پسران)، لشکر فرشتگان (دختران)، قرآن و عترت، نشریه نویسی و تابلو اعلانات، سرود، تئاتر، ورزش و تندرستی، فعالیت های علمی و درسی و مطالعه و کتابخوانی سازماندهی می شوند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.