به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اهر، جعفر شجاعی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهارکرد: کلاس‌های تابستانی علاوه بر هنرآموزی و کارآموزی در شهر اهر در روستاهای ورگهان و آذغان نیز برگزار می‌شود.
وی همچنین از برگزاری پایگاه‌های تابستانی در تمامی هنرستان‌های شهر اهر و 2 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی از طریق سامانه اداره ورزش و جوانان اقدام می‌کردند ولی امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی از طریق سامانه همگام مدارس آموزش و پرورش انجام شده و تا 10 تیرماه ثبت‌نام ادامه دارد.
وی اظهارکرد: با توجه به شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95-96 مبنی بر تأمین آرامش خاطر برای ارتقاء انگیزه تحصیلی که در این راستا همایش تجلیل از نخبگان و دانش‌آموزان نمونه را برگزار کردیم و بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده همچنین از معلمان نیز تجلیل شده است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان اهر در تهران نتیجه مطلوبی را در پی داشته است، افزود: خیران مدرسه‌ساز در این جشنواره ساخت 24 باب مدرسه شهری و روستایی را تعهد کرده‌اند .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر از رشد 50 درصدی حضور دانش آموزان این شهرستان در مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: سه نفر از دانش‌آموزان این شهرستان برای اولین بار رتبه اول تا سوم مسابقات قرآن استان را کسب کرده و به مرحله کشوری راه‌یافته‌اند که در تاریخ آموزش و پرورش اهر این موفقیت برای نخستین بار توسط دانش‌آموزان کسب‌شده است.
شجاعی بابیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری حوزه آموزش و پرورش نسبت به سال‌های گذشته رشد 50 درصدی دارد، اضافه کرد: مسابقات فرهنگی و هنری در 18 رشته برگزار می‌شود و در این مسابقات 70 نفر از دانش‌آموزان و دبیران مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند و 8 نفر از دانش‌آموزان و معلمان در پرسش مهر رئیس‌جمهور که معمولاً در آغاز سال تحصیلی رئیس‌جمهور برای این مسابقه سؤال طرح می‌کنند توانستند برای شهرستان اهر مقام کسب کنند.
وی با اعلام اینکه نتیجه امتحانات نهایی تا 10 روز آینده مشخص می‌شود، گفت: در تیرماه آزمون مدارس نمونه و کنکور نیز برگزار خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: با تلاش‌هایی که از سوی همکاران فرهنگی آموزش و پرورش در زمینه انسداد بی‌سوادی صورت گرفته آمار بی‌سوادی در اهر به 250 نفر رسیده و این تعداد نیز افرادی هستند که بالای 60 سال سن دارند و به‌منزله این است که دیگر آموزش پذیر نیستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با بیان اینکه برای مهر امسال افزایش ورودی 500 دانش‌آموز پیش بینی می شود، گفت: یکی از چالش‌های اساسی در این خصوص کمبود صندلی است.
وی بر استفاده بهینه از فضاهای آموزشی در مدارس تأکید کرد و گفت: مدارسی که 6 کلاس درس و مدارسی که سه کلاس دارند با ادغام آن‌ها می‌توان از فضاهای آموزشی بهینه استفاده کرد تا از مدارس چرخشی و 2 شیفته جلوگیری ‌شود.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار: پرویز انصاری
7225/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.