جلال محمود زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان شهرستان مهاباد اظهار کرد: اقداماتی که در برنامه ششم توسعه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش و استقرار نظام معشیت فرهنگیان بر اساس تخصص و عملکرد آنها بوده تا علاوه بر بهبود وضع معیشت معلمان کیفیت آموزش نیز ارتقا یابد.
وی همچنین با اشاره به وضع فضاهای آموزشی در مهاباد و با بیان اینکه 40 درصد فضاهای آموزشی شهرستان تخریبی است، اظهار کرد: برای رفع این مشکل خیران مدرسه ساز وارد عرصه بازسازی مدارس در سطح شهر و روستا شده اند و تعدادی از مدارس نوسازی شده اند.
وی افزود: برای کاهش مشکلات مدارس تخریبی پیش بینی شده که تولید کنندگان مالیات های خود را در اختیار اموزش و پرورش قرار دهند تا مشکل فضاهای اموزشی برطرف شود.
محمودزاده همچنین با تبریک هفته معلم و با بیان ویژگی های شخصیتی شهید مطهری گفت: مطهری با شناختی که از همه مکاتب مختلف فلسفی داشت ارتباط دهنده بین حوزه و دانشگاه بود.
وی افزود: کار معلم ارزشمند و ماندگار بوده و از جایگاه خاصی برخودار است و همین ارزشمندی باعث شده که نخستین آیه قرآن که بر پیامبر نازل شده سوره 'علق ' است که نشان از اهمیت آموزش ویادگیری در دین اسلام دارد.
وی بر تغییر در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی لازم است که در محتویات و مطالب درسی، نحوه تدریس و حتی فضاهای آموزشی تغییراتی ایجاد کنیم که معلمان بتوانند جامعه آینده را براساس علم روز تربیت و آموزش دهند.
ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه مهاباد نیز در این مراسم گفت: معلمان، جا پای پیامبران گذاشته اند اما آنطور که باید و شاید رفاه ندارند.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این مراسم گفت: معلم اینده جامعه را در دست دارد و در پیشرفت و توسعه جامعه مهمترین نقش ممکن را دارد.
ایرج شجاعی اظهار کرد: احساس مسئولیت معلمان جامعه را به سمت توسعه علمی و معنوی پیش می برد، البته پرورش در کنار تعلیم دو بالی هستند که دانش آموزان و کشور را به سمت سعادت هدایت می کنند.
در پایان این مراسم همچنین تعدادی از معلمان و باز نشستگان فرهنگی مهاباد تجلیل شدند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.