محمد پرحلم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های هنری برای کودک زمینه ای نامحدود برای اکتشاف طبیعت، انسان ها، رنگ ها و شکل ها، ادبیات است که هر لحظه آن تجربه تازه ای در دنیای ناشناخته و وسیله ای برای ابراز حالات، افکار و آرزوهای آنان است.
وی اظهار کرد:شعر کودک و نوجوان، به خاطر سادگی مضامین و روانی وزن و ضرباهنگ، تاثیر زیادی بر رشد ذهنی این گروه سنی دارد و می تواند موجب افزایش و گسترش دایره واژگانی وی شود.
پرحلم ادامه داد: حساس بودن شعر کودکانه باعث شده است که از میان انبوه شاعران این سرزمین، تنها تعداد انگشت شماری از آنان به سرودن شعر کودک روی آورده و آثار ماندگاری از خود بر جا بگذارند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس حوزه هنری گیلان در این راستا گام نهاد و کتاب شعر کودک « عینک مادر بزرگ » سروده احمد خدا دوست و تصویرگری ویرا کریمی را منتشر کرده است.
وی تاکید کرد: فعالیت در حوزه کودکان بسیار کم است و از آنجاکه فعالیت در این حوزه سرمایه گذاری فرهنگی محسوب می شود ، بر هنرمندان است تا نسبت به فعالیت در این حوزه احساس مسئولیت نمایند.
احمد خدادوست سال هاست در عرصه شعر کودک و نوجوان قلم زده و آثار ارزشمندی از وی منتشر شده است؛مضامین تازه، تصاویر شعری ملموس و نگاه ویژه او، شعرهایش را برای کودکان جذاب کرده است.
خبرنگار:ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.