به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی استان بوشهر گفت: این برنامه به همت و برنامه ریزی باشگاه کتاب خوانی فاطمیه دانش آموزان پایه اول دبستان فاطمیه ریگدان با همکاری این اداره و کتابخانه عمومی شهر کاکی در طبیعت سرسبز و زیبای ریگدان برگزار شد.
عبدالرضا نصیری افزود: آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی باید در راس همه امور فرهنگی باشد زیرا کتاب از همه دوستان کودک ثابت قدم تر، با وفاتر و صبورتر است.
وی افزود: کتاب هرگز در ایام ناراحتی و رنج و تشویش به کودک پشت نمی کند و بر عکس، آغوش مهربان آن برای استقبال کودک همیشه گشوده است.
مسئول باشگاه کتاب خوانی فاطمیه ریگدان کاکی گفت: روز جهانی کتاب کودک ٢ آوریل (برابر با ١٤ فروردین) به افتخار زاد روز هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان‌های کودکان نامگذاری شده ‌است.
لیلی زارعی ادامه داد: هر سال در این روز توسط دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به مناسبت بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود و مدیریت آن را این دفتر که از سال ١٩٥٣ میلادی در سوئیس آغاز به کار کرده ‌است، برعهده دارد.
وی افزود: روز جهانی کتاب کودک از سال ١٣٤٩ در ایران به رسمیت شناخته شده‌ است و وزارت آموزش و پرورش در سال ١٣٥٠ روز ١٤ فروردین هر سال را روز جهانی کتاب کودک در ایران اعلام کرد.
وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت این روز هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و ایران نیز در سال ١٣٧١ (١٩٩٢) برگزار کننده این مراسم بود.
زارعی افزود: به همین مناسبت باشگاه کتاب خوانی فاطمیه برنامه هایی از قبیل قصه گویی و شعرخوانی توسط دانش آموزان و اهدا کتاب با همکاری نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی و کتابخانه عمومی کاکی با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی با شعار یایید با کتاب بزرگ شویم اجرا کردد.
بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی با 25 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043 خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.