رضا اسلامی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اظهار داشت : از جمله این پروژه ها افتتاح واحد صنعتی پارس کاسپین با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و با هزینه 18 میلیارد تومان با مشارکت بانک صنعت و معدن و بنیاد برکت بود.
وی افزود: این شرکت که مواد اولیه آن ضایعات پلاستیک است که آن را تبدیل به الیاف پلی استر می کند و به عنوان تولید کننده ی مواد اولیه ی کارخانجات موکت سازی استفاده می شود.
به گفته وی پروژه مهم دیگر افتتاح شده در این هفته طرح پرورش ماهی های سردآبی در روستای سرد آب است.
فرماندار سیاهکل درمورد عملیات اجرایی ساخت کمربندی خیام سیاهکل هم گفت :این کمربندی با برآورد هزینه ساخت 10 میلیارد تومان هزینه از سوی شهرداری آغاز می شود .
وی با بیان این که با بهره برداری از این پروژه خودروها به ویژه کامیون های کارخانه سیمان به جای ورود به شهر از آن مسیر عبور خواهند کرد افزود: تا اکنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تملک مسیر توسط شهرداری هزینه شده است .
اسلامی خاطرنشان کرد: آسفالت این کمربندی در تعهد اداره راه و شهرسازی و موزائیک سطح پیاده ی آن توسط کارخانه سیمان سبز دیلمان انجام خواهد شد.
فرماندار سیاهکل با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم دولتمردان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان هست افزود با افتتاح طرح های هفته ی دولت حدود 60 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شدند.
اسلامی گفت با سفر جندقیان معاون سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور به سیاهکل قول وام برای پروژه ی استخر سید وارستان از سقف 500 میلیون تا 2 میلیارد تومان گرفته شده که در پی این هستیم آن را به عنوان قطب گردشگری شهر سیاهکل معرفی کنیم.
وی افزود: پروژه بام سبز بعنوان تفرجگاهی برای مردم شهر سیاهکل و گردشگران از دیگر پروژه های دارای اهمیتی هستند که بودجه این دو پروژه توسط سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور با پیگیری دقیق و درست شهرداری قابل تامین است.
اسلامی در مورد استخر بانوان سیاهکل که قرار بود در هفته ی دولت افتتاح شود گفت برای استخر در سال جاری با پیگیری مجموعه فرمانداری از اعتبارات استانی 730 میلیون تومان و از اعتبارات شهرستانی در کمیته ی برنامه ریزی 250 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده است و تا هفته ی تربیت بدنی آماده ی بهره برداری است.
فرماندار شهرستان سیاهکل در پایان با اشاره به اینکه امسال شهرستان سیاهکل را به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهیم کرد افزود: از کل 246 روستای شهرستان آنهای که بالای بیست خانوار بودند فقط 16 روستا بدون گاز هستند که تا آخر 96 گازدار خواهند شد و به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهیم کرد.
شهرستان سیاهکل با 1050 کیلومتر مربع دارای دوبخش مرکزی و دیلمان است و دارای حدود 47 هزار نفر جمعیت می باشد.
خبرنگار: لیدا حاجی پور ** انتشار دهنده: بابایی
7297 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.