محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد گفت: نسخه های عمومی را در خراسان جنوبی نمی توان پیچید زیرا مردم این استان در سایر شهرها حاشیه نشین می شوند.
وی بیان کرد: آماری که از نرخ بیکاری در این استان موجود است غیر ممکن است و این آمار مربوط به دولت قبل بود.
وی گفت: براساس آمار موجود گفته می شود که در سرایان یکی از شهرستان های حوزه انتخاباتی اینجانب نرخ بیکاری 2.2 درصد است در حالی که این آمار غیر ممکن و نرخ بیکاری واقعی بالای 16 درصد است.
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خراسان جنوبی نیازمند قوانین جدید است زیرا با این روش ها دردی از استان دوا نمی شود، نظام بانکی باید ترتیبی اتخاذ کند تا بانک ها مشارکت و همکاری کنند.
وی افزود: آب که نداریم، درختان استان هم که هر سه سال یکبار سرمازده می شوند و کشاورزی هم از بین رفته و از طرفی هم دامی باقی نمانده است فقط تنها چیزی که می توانیم ارتقا دهیم صنعت و معدن است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.
وی گفت: از طرفی هم از وزیر تعاون و کار درخواست کردیم که چرا طرح تکاپو در این استان اجرا نشده، گفتند چون نرخ بیکاری کم بوده است در حالی که ما 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان داریم.
امیرحسنخانی بیان کرد: در این استان به غیر از کویر تایر هیچ خبری نیست، صنعتی برای ما باقی نمانده و مجموعه هایی که موجود است عموما دارای مشکل مالی هستند.
وی افزود: نساجی و منیزیم شهرستان فردوس مشکل دارند و سیمان طبس هم تعطیل شده و از طرفی کک طبس هم به قول برخی ها بعد از هزینه زیاد، توجیه اقتصادی ندارد و اینها همه برای نظام هزینه دارد.
وی گفت: کارخانجاتی که تعطیل می شوند جدای از ایجاد بیکاری آسیب های زیادی را به استان و کشور وارد می کنند و فقط این سوال که چقدر پول بیمه بیکاری در این مدت کشور پرداخت کرده، پاسخ سوال من است.
امیرحسنخانی صبح امروز در دیدار نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی خراسان جنوبی با تولیت آستان قدس رضوی گفت: موضوع اصلی استان کمبود آب است و بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی، آب آشامیدنی ندارند که امیدواریم در تامین آب هم از حمایت آستان قدس رضوی برخوردار شویم.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.