مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: انتقاد در رسانه با زبانی نرم و با رعایت قانون مطبوعات برای رسیدن به توسعه پایدار مطرح شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در دیدار با هیئت‌رئیسه سازمان بسیج رسانه گیلان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه برنامه های مطلوبی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و درجهت همدلی انجام داده است گفت: با اجرای برنامه های نوین و با بهره گیری از فضاهای مجازی بیش از پیش آرمان ها  و اهداف  شهدا و نظام را به نسل جدید بیاموزیم و با بهره گیری از این ظرفیت دسیسه های دشمنان را خنثی کنیم.

فاضلی اذعان کرد: رسانه ها زبان گویای واسط بین مسئولان و مردم شمرده می شوند، خبرنگار با قلم ونگارش زیبایش مشکلات عموم را بیان و خدمات دولت مردان را نیز به جامعه بازگو می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: پرسش گری وحق جویی  از ویژ گی‌های شاخص  رسانه‌های فعال شمرده می شود و مسئولان  پاسخگوی سوالات با توجه به رعایت قانون مطبوعات هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها خدمات مسئولان را در قالبی تاثیرگذار ارائه دهند که این بسیار ارزشمند است.

فاضلی با اشاره به افزایش تعداد رسانه های گیلان، خاطر نشان کرد: گیلان دارای ٢٤٦ مطبوعه است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه ها مستقل بوده و با حفظ حدود مسائل را مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: حدود و مفاهیم و حقوق و در مقابل جرائم و رعایت قانون ازجمله مواردی است که یک رسانه فعال و ارزشمند باید بدان توجه کند.

فاضلی با تاکید بر اینکه در اجرای کارهای حرفه ای همه باید وظایف را به نحو احسن انجام دهند گفت: در اجرای کار و برنامه های حرفه ای هیچ  گاه نباید حاشیه های سیاسی را وارد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به سرعت و دقت خبرنگاران در جلسات اشاره  و تصریح کرد: خبرنگاران با قلم شیوایشان در محدوده زمانی بسیار کم اخبار جلسات را مخابره کرده، این روند اجرایی خبرنگاران شاهکار بوده و جای تقدیر، تشکر و توجه ویژه و همچنین حمایت  از این قشر پر تلاش را دارد.

فاضلی به شاخص های رفتاری یک رسانه موفق اشاره و اذعان کرد: گذشت، داشتن اعتدال و رعایت حقوق شخصی از ویژگی های مطلوب و موفق در روند پیشبرد اهداف در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: اصحاب رسانه موظفند با زبانی نرم و با رعایت قانون مطبوعات، انتقادات را در جامعه جهت پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار مطرح کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان این نشست با اهدای هدایایی به مناسبت روز خبرنگار از هیئت‌رئیسه سازمان بسیج رسانه استان تقدیر کرد.

همچنین حکم قهرمانی و هدیه نفر نخست مسابقات تیراندازی با سلاح کلاشینکف (بخش برادران)، جام شهید اسماعیل سیرت نیا (شهید شاخص سال ۹۶ بسیج رسانه گیلان) - که به مناسبت روز خبرنگار در مرکز آموزشی شهید بیگلو سپاه قدس گیلان در لاکان رشت برگزار شد - به طوفان بهداد، کارشناس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اهدا شد.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.