به گزارش ایرنا به نقل از مطلب دریافتی دوشنبه از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، حسن دهقان از برخی یکسویه نگری ها و بی تفاوتی مسئولان برخی رسانه ها به مسائل معیشتی و شغلی خبرنگاران ابراز تاسف کرد.
وی گفت:‌ بزرگترین دست مریزاد و تکریم برای خبرنگاران شناخت جایگاه ایشان و در مرحله بعد احترام به حقوق صنفی آن ها است که متأسفانه در سال گذشته توسط برخی به خوبی انجام نشد و منجر به بیکاری برخی خبرنگاران شد.

** پی گیری جدی مطالبات حقوقی خبرنگاران فارس
دهقان ایجاد کمیته حقوقی و انضباطی در خانه مطبوعات و معارفه اعضای این کمیته را از مهمترین اتفاقات هفته خبرنگار امسال اعلام و بیان کرد: خانه مطبوعات فارس از این به بعد از حقوق خبرنگاران در مجامع حقوقی با جدیت دفاع خواهد کرد و تا حد توان اجازه نخواهد داد از این طیف مهم و مؤثر جامعه در مسائل شغلی استفاده ابزاری شود.
دهقان افزود: شکل گیری انجمن صنفی خبرنگاران در شیراز امر بسیار مهمی است چراکه انجمن و خانه مطبوعات در کنار هم و با هم افزایی خواهند توانست بسیاری از مسائل موجود را از پیش رو بردارند.
عضو هیات‌ مدیره خانه مطبوعات فارس گفت: در برنامه های پیش رو از پیشنهادهای خبرنگاران و سایر تشکل های صنفی خبرنگاری استقبال می کنیم.

** برنامه های روز و هفته خبرنگار
دهقان بیان کرد:‌امسال نیز برنامه ریزی هایی برای نکوداشت مقام خبرنگار انجام شده است که امیدواریم این اتفاقات بتواند لااقل اندکی از همت بلند و تلاش طلایه داران اندیشه را جبران کند.
عضو خانه مطبوعات فارس ادامه داد:‌آیین گرامیداشت روز خبرنگار امسال درقالب یک هفته برگزار می شود؛تجلیل از یکی چهره های شناخته شده روزنامه نگاری و اهدای پنجمین نشان مفاخر از مصوبات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس است که در روز خبرنگار عملی می شود.
سومین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری دیگر برنامه های روز خبرنگار است که عضو هیات مدیره خانه مطبوعات فارس به آن اشاره کرد و افزود: جزئیات مراسم اصلی نکوداشت خبرنگار که با حضور خبرنگاران ومقامات استانی برگزار می شود و سایر برنامه های این هفته بزودی و با مشورت با سایر تشکل های صنفی و اهالی رسانه اعلام می شود.
هفدهم مرداد در تقویم ملی به نام روز خبرنگار نامیده شده که یادآور شهادت محمد صارمی به دست طالبان در مزارشریف افغانستان در سال 1377 است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار:‌ غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.