به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، رئیس این دانشگاه در شروع این آئین گفت: این مراسم در تبریزی که قرن ها مهد کتابت قرآن در کشور است با هدف تلفیق و ترویج آثار قرآنی با هنر خوشنویسی انجام می شود و طی آن هنرمندان همزمان با تحریر نسبت به توجه به مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی اقدام و ضمن آشنایی با معانی و معارف آیات نقش بسزایی در اثر گذاری فرهنگ اسلامی در بین اقشار جامعه و به خصوص دانشجویان هنری ایفاء می کند.
محمد علی کی نژاد
رئیس دانشگاه هنر اعلام کرد : بیش از یکصد نفر از خوشنویسان ممتاز و خوش ذوق استان آذربایجانشرقی در این مراسم به صورت زنده با مشق آیات قرآن کریم به شیوه های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ اثرهای فاخر و بی نظیر قرآنی خلق می کنند.
این مراسم به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی، بسیج هنرمندان، انجمن خوشنویسان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در محل نگارخانه این دانشگاه و همزمان با نمایشگاه قرآنی ماه رمضان و در آخرین روزهای این ماه پرفضیلت برگزار شد.
در نمایشگاه قرآن کریم علاوه بر آثار فاخر هنری از هنرمندان تبریزی چندین جلد قرآن که بصورت کامل کتابت شده و به صور مختلف از قبیل بافت دو رویه فرش، هاشور زنی، تحریر روی چرم نیز به نمایش گذاشته شده است .
هنر خوشنویسی درجهان اسلام ارتباط عمیق و تنگاتنگی با کتابت کلام الهی دارد که توجه خوشنویسان به کتابت قرآن کریم نشان دهنده این ارتباط است.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.