به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رضا انصاری افزود: ‌در این نشست مشترک گفته شد اعتقاد داریم باید با سرمایه گذاری در حوزه کانون های قرآنی زمینه های نشاط، شادابی، پویایی و امید به آینده را در نسل جوان زنده نگه داشت.
وی که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده بود، بیان کرد:‌تلاش برای افزایش باورهای دینی نسل جوان نقطه مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت:حوزه فرهنگ و هنر یکی از ارکان اصلی توسعه هر جامعه ای می تواند باشد ما باید تلاش کنیم فضایی فراهم شود که دارای زمینه مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.
انصاری افزود: ما ضمن اینکه در مجمع نمایندگان استان فارس به فرهنگ و هنر توجه داریم، اخیرا که مسئولیت مجمع به اینجانب داده شد این حوزه را مورد توجه جدی قرار دادم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی همسویی متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان فارس برای افزایش سهم این استان در جذب منابع برای حوزه فرهنگ و هنر را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: وظیفه ما در مجلس تلاش برای توجه بیشتربه حوزه فرهنگ و ارشاد است، دولت تدبیر و امید تلاش های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر کشیده و توجه به این بخش داشته که انتظار می رود در دولت آینده توجه بیشتری به فرهنگ و هنر شود.

** تخصیص ٢٠ میلیارد ریال برای تالار مرکزی شیراز
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس درمجلس شورای اسلامی که فرماندار داراب حضور داشت گفت: در نشست مجمع نمایندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ٢٠ ملیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه برای تالار مرکزی شیراز در سال ٩٦ اختصاص یافت.
بهزاد مریدی همچنین گفت:‌از این پس نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می توانند از عنوان اداره و اختیارات کامل آن بهره ببرند.
وی اعلام داشت: در نشست مجمع نمایندگان فارس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع تبدیل نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارتخانه گفت که تفاوتی بین نمایندگی و اداره به هیچ وجه وجود ندارد و ازاین پس نمایندگی ها با مزیت ها و ساختار و شرح وظایف ادارات ادامه فعالیت خواهند داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: چند شهر و شهرستان خرامه؛ رستم؛ گراش و اوز از این به بعد با عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.
مریدی با تاکید بر تاسیس خانه های فرهنگ در شهرهای فاقد اداره و تکمیل پروژه های گوناگون گفت: ادارات و سازمان‌هـا در خصوص مشارکت‌دهی فعال مردم برای تأمین منابع اعتباری و سازمان‌دهی مدیریتی فعالیت‌ها، بهتراست تلاش کنند و در کنار آن بخش خصوصی و مردمی نیز در عرصه خدمات‌رسانی فرهنگی تشویق به حضور موثر و قابل قبولی شوند.
او بیان داشت:موازی‌ کاری و تداخل وظایف، تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه امور فرهنگی، روابط ارگانیک و هماهنگی تعریف شده بین سازمان‌های فرهنگی، اتکا به منابع مالی دولتی و فعال‌سازی منابع مالی بخش خصوصی، از مواردی هستند که نیاز به بازنگری دارد و همچنین، توجه به نوگرایی و نداشتن مدیریت سلیقه‌ای، نیز مورد توجه است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.