حسین اسحاقی روز پنجشنبه در حاشیه نشست انتخاب مدیرعامل انجمن موسیقی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه تخصصی موسیقی در آموزشگاه آزاد موسیقی باربد جیرفت به نمایندگی از هفت شهرستان جنوب کرمان راه اندازی خواهد شد.
وی به تاریخ کهن منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: موسیقی محلی این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه آثاری ماندگار تولید شود تا فرهنگ بومی این منطقه فراموش نشود.
وی ادامه داد: مرحوم یوسف سلیمی نوازنده موسیقی سنتی یکی از افتخارات جامعه موسیقی این منطقه است که نشان از استعداد هنری این منطقه می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با با بیان اینکه امسال برنامه ریزی دقیقی باید در زمینه ارتقای موسیقی این منطقه انجام شود گفت: در این زمینه باید از کارشناسان استفاده شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.
وی به اهمیت موسیقی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: انجمن موسیقی این منطقه در زمینه راه اندازی آموزشگاه ها و اجراهای صحنه ای برنامه ریزی دقیقی باید انجام دهد.
اسحاقی اظهار کرد: تجلیل از مفاخر موسیقی و تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی به عنوان ساختار مورد نیاز انجمن موسیقی جنوب کرمان است که باید این انجمن مورد توجه قرار دهد.
وی افزود: با دانش افزایی و وحدت و همدلی می توان موسیقی جنوب کرمان را توسعه داد لذا باید بر روحیه مردم در این زمینه تاثیر بگذاریم.
وی گفت: شناخت هرچه بیشتر سرمایه‌های موسیقی منطقه جنوب کرمان و فعال سازی این سرمایه‌ها، بررسی راهکارهای جذب مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی در برنامه‌های سالانه، تدوین راهکارهای توسعه موسیقی با تأکید بر سرمایه‌های موسیقی منطقه، تدوین شیوه‌ نامه اجرایی همکاری‌های مشترک انجمن های موسیقی منطقه و بررسی راهکارهای ارتقای سطح ذائقه موسیقایی در سطح منطقه از طریق فعالیت‌های پژوهشی از برنامه هایی است که باید مورد توجه انجمن موسیقی منطقه جنوب کرمان قرار گیرد.
در این نشست هوشنگ کردستانی به عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی جنوب کرمان معرفی شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.