مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بر لزوم بازنگری مدیریت فرایندهای کسب‌ وکار در گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، در همایش مدیریت فرایندهای کسب‌ وکار  بیان کرد: در عصر حاضر به دلیل پیچیدگی سازمان‌ها ، افزایش رقابت بین صنایع ، پیچیدگی تکنولوژی و افزایش سرعت تغییرات تکنولوژی و همچنین جهانی شدن کسب و کار باعث لزوم در بازنگری مدیریت فرایندهای کسب‌وکار شده است. 

وی افزود: تمام فرایندها در راستای دستیابی به ماموریت های سازمان طراحی می شود. بطور رایج این فرآیندها در سه سطح فرایندهای سطح مدیریت، فرایندهای سطح عملیاتی و فرایندهای سطح پشتیبانی در نظر گرفته می شود.

چراغی خاطرنشان کرد:مدیریت فرایند کسب و کار یک نسل جدید از مدیریت فرایند کسب و کار محسوب می شود که یک روش سازمان یافته و نظام مند است و در این روش که شامل تعریف فرآیند، طراحی فرآیند ، ایجاد، مستند سازی، اندازه گیری و در نهایت پایش و کنترل فرایندها است ، با هدف اصلاح و کارامد کردن فرایندها طراحی شده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه کسب و کارهایی که تحت این نظام طراحی می‌شوند منتج به بهبود کیفیت خدمات و بهبود کیفیت محصولات می شود تصریح کرد: امروزه در دنیای پرشتاب و متغیر ، از مولفه های مزیت رقابتی برای رهبری بازار و گرفتن سهم از بازار برنامه ریزی می شود که هدف آن رضایت مشتری و وفاداری مشتری است.

وی ادامه داد: صنعت دریایی و بندری به دلیل قرار گرفتن در فضای رقابت بین المللی باید در دو حوزه مدیریت فرایند های برون مرزی و مدیریت فرایندهای  های داخل سازمانی برنامه ریزی و هدف گذاری  کند.

نورالله عباسی، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای استفاده از تکنیک ها و روش های مدیریتی فرآیند کسب و کار عنوان کرد: مدیریت فرهنگ کسب و کار ناشی از به کار گیری همزمان و ترکیب دو علم، مدیریت و فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه فرآیندها دارایی های زنده سازمان هستند ادامه داد: مشارکت همه همکاران در طراحی، تدوین، اجرا، پایش و اندازه گیری فرآیندها بسیار حائز اهمیت است.
معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اهمیت Business Process Management متذکر شد: به کار گیری سیستم مدیریت برای کسب و کار در ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان داخلی و خارجی سازمان بسیار ضروری  است

زهرا امیری،کارشناس مدیریت کسب و کار اداره مهندسی فرآیند سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش مدیریت فرایندهای کسب‌وکار یا همان BPM شامل روش‌ها، تکنیک ها و ابزارهایی جهت پشتیبانی از طراحی، مدیریت و تحلیل فرایندهای کسب و کار است عنوان کرد: بی پی ام تلاش دارد تا فرایندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نماید و به موازات آن رضایت مشتری را با افزایش کیفیت، بهبود دهد و سازمان بنادر و دریانوردی  نیز قصد دارد در راستای اهداف بهبود کیفیت خدمات خود را با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسب‌وکار سازمان و طراحی سیستماتیک  به اجرا در آورد.

evaee 13

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.