به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل هواشناسی استان گیلان در فرمانداری این شهرستان افزود: با استفاده از اطلاعات هواشناسی می توان پیش بینی ها و پیشگیری های مختلفی را در زمینه های صنعتی، گردشگری، خدمات و حوزه های امنیتی داشت و این امر مهم با برنامه ریزی امکان پذیر است.
وی با اشاره به اینکه تجهیز و تکمیل ایستگاه هواشناسی آستارا با توجه به فناوری های روز ضروری است، اظهار کرد: خدمات هواشناسی و چگونگی کاربردی کردن اطلاعات آن باید توسط کارشناسان این سازمان تبیین انجام شود و فرمانداری آستارا آماده همکاری لازم برای توسعه خدمات و امکانات ایستگاه هواشناسی است.
در این جلسه بهمن کمانگر مدیرکل هواشناسی گیلان با تقدیر از فرماندار آستارا در بازدید از ایستگاه هواشناسی این شهرستان به امکانات و تجهیزات این ایستگاه اشاره و آن را یکی از ایستگاه های مهم در استان و کشور عنوان کرد.
13 ایستگاه هواشناسی در شهرستان های مختلف استان گیلان فعال است.

** تهیه طرح گردشگری تالاب استیل آستارا توسط شهرداری این شهر
شهردار آستارا گفت: طرح گردشگری تالاب استیل تهیه و برای بررسی به فرمانداری این شهرستان ارائه شد تا پس از موافقت دستگاه های ذیربط، اجرای آن آغاز شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا علی کوهی عصر پنجشنبه در جمع فعالان محیط زیست در شهرداری آستارا افزود: ورود نقدینگی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار، افزایش انگیزه سرمایه گذاری و توسعه روستاهای اطراف تالاب در طرح گردشگری استیل پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه هیات وزیران در سال 92، ایجاد منطقه نمونه گردشگری در تالاب استیل به شهرداری آستارا واگذار شده ، اضافه کرد: شهرداری با رعایت شرایط زیست محیطی اقدام به استحکام دیواره حاشیه تالاب و ایجاد جاده دسترسی به آن کرده بود.
وی اظهار کرد: در طرح ارائه شده ایجاد مسیر پیاده رو در حاشیه تالاب بدون تغییر در بستر آن، ایجاد مسیر فضای سبز با کاشت گونه های گیاهی متناسب با محیط و تعبیه چند مسیر آبراهی برای ارتباط آب دو قسمت تالاب پیش بینی شده است.
کوهی با تقدیر از حمایت فرمانداری آستارا در توسعه طرح های گردشگری افزود: برای مرحله نخست طرح گردشگری استیل پنج میلیارد ریال اعتبار توسط شهرداری تعیین شده که در صورت موافقت سازمان های مربوطه، اجرا خواهد شد.
اجرای طرح گردشگری تالاب استیل آستارا در روزهای گذشته توسط شهرداری آغاز شده بود ولی به علت نداشتن نکردن مجوزهای قانونی، توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان متوقف شد.
تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت و جزو مناطق شکار ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.