عباس بی نیاز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال گذشته بیش از 27 هزار و 400 مورد خود اظهاری مالیاتی در سمنان جمع آوری شد که با اجرای برنامه های راهبردی و افزایش رونق تولید این رقم در سال 96 افزایش قابل توجهی داشته است.
وی اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش یا کاهش اظهارنامه‌ مالیاتی افرادی هستند که اظهارنامه‌های خود را از سال قبل پر نکرده و یا در سال جاری کسب‌ و کار جدیدی راه انداخته‌اند که در آمار تأثیرگذاراست.
وی با بیان این که بیش از 50 درصد اظهارنامه‌ها بر اساس بیان مشمولان قطعی می‌شود، گفت: مبنای کار مالیاتی در استان بر صحت پرونده‌های خود اظهاری از سوی مردم است و موارد اظهارشده از سوی عموم رسیدگی مجدد نمی‌شود.
بی‌نیاز تصریح کرد : سازمان امور مالیاتی بر اساس رعایت عدالت مالیاتی و حفظ تکریم شهروندان گام برمی‌دارد و نخستین اصل آن اعتمادسازی است.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان این که تاکنون بیش از 30 بخش‌نامه برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط برای رفع مشکلات مالیاتی ابلاغ شده است ، افزود : ظرفیت‌های خوبی برای جلوگیری از طرح فرار مالیات در قانون دیده‌شده است.
وی ادامه داد : بیش از 87 درصد مشمولان پرداخت مالیات در استان، در سر رسیدهای معین اقدام به پرداخت می کنند که از این حیث سمنان نسبت به استانه ای دیگر در جایگاه مطلوبی قرار دارد.
وی درباره هزینه کرد مالیات‌های عمومی در استان ، تصریح کرد : مالیات‌ها به خزانه دولت واریز و در پیشرفت و آبادانی شهرها به‌ویژه طرح های عمرانی و زیرساخت‌ها هزینه می‌شود که بیشتر امنیت، بهداشت و آموزش را شامل می شود.
وی بابیان این که این نهاد به دنبال کم کردن فشار مالیات بر اقشار کم‌درآمد است، افزود: استان سمنان در پرداخت مالیات همواره در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد اما افرادی مالیات خود را به دلایل مختلف مانند مدیریت مالی ضعیف و نداشتن آگاهی پرداخت نمی‌کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پرداخت مالیات در جامعه ، گفت: بحث فرهنگ‌سازی مختص به هفته امور مالیاتی نیست و باید در ایام سال برای آگاه‌سازی مردم تلاش کرد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی باید در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به ارتقاء فرآیند الکترونیکی شدن پرداخت مالیات‌ها، افزود: سازمان امور مالیاتی در دولت یازدهم با سیستمی کردن امور، ارتباط کارکنان با مشمولان را به حداقل رسانده است تا ضمن افزایش سلامت به سرعت بخشی در فرآیند کمک کند.
مدیرکل امور مالیالتی استان سمنان بیان داشت : تمام مشمولان پرداخت مالیات بر اساس ماده 95 قانون مالیت های مستقیم، می توانند با مراجعه با سایت اینترنتی، دفاتر خدمات پستی، دفاتر پیشخوان دولت و مراکز خدمات اینترنت، پس از طی مراحل موجود، به پرداخت مالیات اقدام کنند.
در استان سمنان بیش از 35 هزار نفر مشمول پرداخت مالیات هستند.
در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/ 6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.