به گزارش خبرنگار ایرنا، جمیل حق پرست به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سخانش پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران افزود: حمایت های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث و غیره، غرامت دستمزد ایام بیماری ، ایام بارداری، پروتز و اورتز (تامین هزینه وسایل کمک پزشکی ) ، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج و کفن و دفن از جمله تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی است.
وی اظهار داشت: مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازماندگان و مزایای نقدی ، غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی ، کمک هزینه اولاد ، عیدی ) از تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: بر اساس قانون ، هیچ فردی در کشور نباید از پوشش بیمه ای خارج شود که بخش زیادی از این وظیفه، بر عهده تامین اجتماعی است.
وی با بیان این که کلیه کارفرمایان باید نیروهای خود را بیمه کنند، تصریح کرد: علاوه بر این فرصتی فراهم شده که افراد می توانند از طریق بیمه های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و با پرداخت حق بیمه، خودشان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.
حق پرست با اشاره به ارائه خدمات درمانی از سوی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در کشور بیان داشت: خدمات درمانی تامین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان 100 درصد رایگان است.
وی افزود: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) استان گیلان در رشت، با استقرار سیستم هتلینگ در نمره اعتبار سنجی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو برترین ها در ارائه خدمات درمانی و بیمارستان نمونه در سطح گیلان و استان های همجوار است.
حق پرست استقرار عدالت اجتماعی به معنای واقعی را از اهداف عالی سازمان تامین اجتماعی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با ارائه خدمات مطلوب تر بتوان رضایتمندی مردم را بیش از پیش جلب کرد.
بر اساس آخرین آمار دریافتی از تامین اجتماعی استان گیلان، یک میلیون و 180 هزار نفر شامل 400 هزار بیمه شده اصلی و 110هزار مستمری بگیر با احتساب افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
19 تا 25 تیرماه هفته تامین اجتماعی نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.