محمد عسگری روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: در دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی از حاشیه های سیاسی کنار کشیده شد و به ریل اصلی خود یعنی خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران بازگشته است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم همچنین پرداختی مستمری بگیران 10 تا 20 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته به طور متوسط ماهانه 200 میلیارد ریال اضافه بر درآمد به این سازمان تزریق شده است و این رقم در سال جاری ماهانه به 250 میلیارد ریال رسیده تا هزینه های استانی پوشش داده شود.
وی با بیان اینکه بیمه بیکاری در سطح استان همدان در سال جاری پنج درصد کاهش داشته که بیانگر مثبت و رو به پیشرفت بودن وضعیت اشتغال است افزود: بیمه بیکاری از 2 هزار و 400 به 2 هزار و 200 کاهش داشته و این روند کاهشی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: 700 نفر در استان که بدون دلیل بیمه بیکاری دریافت می کردند شناسایی شدند که 72 میلیارد ریال در این زمینه صرفه جویی شده است.
عسگری ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری، اجرای طرح کرامت رضوی و پرداخت مستمری به صورت متمرکز را از دیگر خدمات به افراد زیر پوشش این سازمان برشمرد.
وی با بیان اینکه اکنون مستمری بگیران از این سازمان طلب ندارند و پرداختی ها به روز شده است افزود: این سیاست در دولت یازدهم شکل گرفت و در دولت دوازهم نیز ادامه خواهد یافت و اکنون مابه التفاوت 96 پرداخت شده و مابه التفاوت فرودین ماه امسال نیز تا آخر تیرماه پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: به منظور سرعت در ارائه خدمات و حل معضل تراکم ارباب رجوع در شعب تامین اجتماعی طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب استان همدان عملیاتی می شود.
عسگری افزود : در گام اول این طرح در شعب تیپ یک شامل شعبه یک و 2 همدان و شعبه ملایر اجرایی شده و در گام دوم در سطح همه شعب استان این طرح اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در صورت اجرا و عملیاتی شدن موفق این طرح سرعت بخشی به ارائه خدمات ، استفاده متوازن از توان نیروی انسانی ، سازماندهی بهتر منابع انسانی شاغل در واحدهای اجرایی، افزایش توان پاسخگویی به مراجعان، بهره گیری از بستر الکترونیکی ایجاد شده در سیستم ها، کاهش بخشی گرایی و حرکت به سمت جامع نگری در امور در شعب تابعه اداره کل استان در سه مرحله شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.
به گفته وی بخش خصوصی و دولتی استان به تامین اجتماعی یک هزار و 300 میلیارد ریال بدهی دارند .
عسگری گفت: در حال حاضر 240 هزار بیمه شده اصلی ، 42 هزار بازنشسته، از کار افتاده و خانواده که بیمه شده اصلی آنها فوت شده زیر پوشش این سازمان هستند.
وی گفت: هر سال به طور متوسط بین 9 تا 10 هزار نفر به بیمه شده های جدید در سطح استان اضافه می شود و ماهانه 700 نفر از بیمه شده اصلی خارج شده و یا فوت می کنند.
وی ادامه داد: 760 هزار نفر در استان همدان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: ارائه خدمات تامین اجتماعی در 11 شعبه اصلی و 12 شعبه اقماری که در شش تا هفت سال گذشته ایجاد شده صورت می گیرد.
19 تا 25 تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.