مجید درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت 497 نفر در زمینه مسایل مرتبط با حوزه فنی بیمه شدگان، 354 نفر در زمینه خدمات بخش مستمری بگیران و 365 نفر در حوزه درآمد اطلاعات دریافت کردند.
وی کمترین مشاوره را مربوط به بخش امور نام نویسی با 67 مورد دانست و گفت: بیمه شدگان در زمینه موضوعات از کار افتادگی، بیمه های اختیاری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، محاسبه بیمه خدمت سربازی و... راهنمایی های لازم را کسب کردند.
وی با اشاره به حوزه های دیگری که نیازمند خدمات مشاوره هستند، افزود: مراجعه کنندگان به واحد مشاوره این اداره کل درخصوص نحوه بازنشستگی، برقراری مستمری، عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، جمع آوری سوابق بیمه ای، درخواست وام قرض الحسنه و سایر موضوعات، اطلاعات و مشاوره لازم را دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا درویشی اظهار کرد: مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی تامین اجتماعی به صورت مستقیم پاسخگوی تماس های تلفنی از طریق شماره 1420 است.
وی اضافه کرد: مرکز مشاوره سازمان تامین اجتماعی به عنوان رابطان بیمه شدگان، مستمری بگیران و مخاطبان سازمان از دهه ٨٠ در شعبه ها و اداره های کل استان ها مستقر و اطلاع رسانی و هدایت مراجعان حضوری به واحدهای صف و ستاد را بر عهده دارند.
وی یادآور شد: همچنین مراکز تلفن گویا با شماره ١٤٢ در دهه ٨٠ و تبدیل به شماره ١٤٢٠ در دهه ٩٠ وظیفه اطلاع رسانی و پاسخگویی به مخاطبان و تماس گیرندگان را عهده دار بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: این واحدها علاوه بر اطلاع رسانی و پاسخگویی، در بسترسازی فرهنگی اجتماعی مناسب فرآیندهای اجرایی نیز همکاری دارند.
درویشی با بیان اینکه روند تماس ها با مرکز مشاوره تامین اجتماعی رو به رشد است، گفت: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد پاسخگو و به منظور تامین مسیر مناسب رسیدگی به شکایات و اطلاع رسانی مناسب مخاطبان و مراجعه کنندگان، فاز نخست مرکز ارتباطات مردمی سازمان (CRM) در مرداد سال ٩٥ افتتاح شد.
وی بیان کرد: در فاز دوم از تیرماه سال جاری در استان ها و شهرستان ها پاسخگوی مراجعان حضوری و تماس های تلفنی با شماره ١٤٢٠ بدون گرفتن پیش شماره انجام خواهد شد است.
درویشی یادآور شد: در 6 ماهه دوم سال گذشته تعداد پنج هزار و 245 تماس با مرکز مشاوره این اداره کل برقرارشد و مخاطبان از خدمات مشاوره ای بهره مند شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.