جمشید طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف برق ساعت 14 دوازدهم تیرماه با افزون بر یک هزار و 245 مگاوات و پیک مصرف شب در ساعت 22 سیزدهم تیرماه با بیش از یک هزار و 244 مگاوات به اوج خود طی سال جاری رسید.
وی اوج مصرف سال 94 را حدود یک هزار و 236 مگاوات و سال 95 را بالغ بر یک هزار و 232 مگاوات عنوان و اضافه کرد: این میزان مصرف در سال جاری در حالی ثبت شده و رکورد زده که فقط 17 روز از فصل گرما سپری شده است.
طالبی با یادآوری اینکه ساعت اوج مصرف برای مشترکان اداری و صنعتی ساعت 12 تا 17 و برای مشترکان خانگی ساعت 20 تا 24 است، افزود: شهروندان بایستی برای کمک به مصرف بهینه برق درجه ترموستات کولرگازی خود را روی 24 تا 26 تنظیم کنند.
وی با تاکید بر اینکه مشترکان موتور یا همان کمپرسور کولر را در سایبان قرار دهند، اظهار کرد: برای روشنایی واحدهای محل استقرار نیز از لامپ های کم مصرف و فوق کم مصرف LED استفاده کرده و لوازم اضافی و غیرضروری را خاموش کنند تا انرژی برق برای همه مشترکان قابل استفاده باشد.
طالبی از مشترکان اداری نیز خواست تمامی لوازم برقی و سرمایشی را بعد از ساعت اداری، حتما خاموش کنند.
شرکت توزیع نیروی برق گیلان در حال حاضر با بیش از 2 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط ، بیش از یک میلیون و 350 هزار مشترک دارد که یک میلیون و 50 هزار نفر از آنها ، مشترکان خانگی هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.