تقی بسطامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصرف برق در روزهای عادی و در ایام غیر پیک بطور معمول 12 مگاوات است که این میزان در روزهای اخیر (پیک مصرف) 1.4 مگاوات افزایش یافت و پیش بینی می شود با توجه به افزایش گرما به 16 مگاوات نیز برسد.
وی افزود: بکارگیری مولدهای مقیاس کوچک در تولید برق به صورت خود تامین در ساعات پیک بار، جمع آوری انشعابات غیرمجاز، رفع اتصالات سست، کاهش تلفات توان، تعدیل روشنایی معابر، تبدیل کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی و تعویض سیم به شبکه از جمله فعالیت های انجام شده این شرکت برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار است.
بسطامی یادآور شد: از جمله اقدامات در زمینه کاهش بار مصرفی در ایوان همکاری شرکت کارخانه نورد ایوان در عدم مصرف برق در ساعات اوج بار مصرفی به میزان سه مگاوات است.
مدیر اداره برق ایوان با بیان اینکه هم اکنون مصرف برق در حال افزایش است، گفت: مصرف برق با گرم شدن هوا افزایش می یابد و تلاش ما این است تا بدون کمترین مشکل روزهای گرم تابستان را پشت سر بگذاریم اما اگر مردم صرفی جویی نکنند، احتمال خاموشی وجود دارد.
بسطامی تاکید کرد: شهروندان برای بهره مندی همه از برق، مدیریت مصرف را به ویژه در ساعت های اوج بار که در شهرستان ایوان از ساعت20 تا 24 است در دستور کار خود قرار دهند و با صرفه جویی در مصرف، صنعت برق را برای ارائه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری رسانند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفر دارای 145 مشترک صنعتی و 14 هزار و 798 مشترک خانگی برق است و در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.