به گزارش خبرنگار ایرنا ، قاسم شهابی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران در بابلسر افزود : در حالی که میانگین مصرف برق در مازندران در هشت ماه از مهر تا خرداد ماهانه یکهزار و 200 مگابایت است ، در سه ماه تابستان و ماه خرداد ماهانه به 2 هزار و 800 مکابایت افزایش می یابد.
وی اظهار داشت : با افتتاح طرح های متعدد در مازندران تلاش شد از قطعی برق کاسته شود ، اما هنوز طرح های نیمه تمامی وجود دارد که در حال تکمیل است و می طلبد شهروندان به خصوص ادارات ، مصرف بهینه انرژی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا شاهد قطعی برق در استان نباشیم.
شهابی مدیریت مصرف انرژی در ادارات مازندران را ضروری دانست و افزود : گام اول در مدیریت مصرف انرژی این است که ادارات سیستم سرمایشی خود را به طور کامل در آغاز فصل گرم سرویس کنند تا نقص فنی نداشته باشد و از سوی دیگر درجه حرارت کولر را بر روی 24 تا 25 درجه قرار دهند که این امر 30 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.
وی ادامه داد : متاسفانه در برخی از ادارات درجه حرارت کولر را روی 16 درجه قرار می دهند که منطقی نیست و مصرف را افزایش می دهد .
مدیرعامل شرکت برق مازندران همچنین از مردم استان خواست تا با استفاده از لامپ های ' ال یی دی ' ، در مصرف برق صرفه جوئی کنند.
میزان تولید برق در مازندران روزانه بیشتر از یکهزار و 750 مگاوات است که میان یک میلیون و 280 هزار مشترک از گلوگاه تا آمل توزیع می شود.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.