مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مشترکان در مصرف بهینه برق حداکثر دقت را بویژه در ساعت های اوج مصرف داشته باشند.
جمشید طالبی با یادآوری اینکه ساعت اوج مصرف برای مشترکان اداری و صنعتی 12 تا 17 و برای مشترکان خانگی 20 تا 24 است، افزود: شهروندان بایستی برای کمک به مصرف بهینه برق، درجه ترموستات کولرهای گازی را روی 24 تا 26 تنظیم کنند.
وی با تاکید بر اینکه موتور یا همان کمپرسور کولر باید زیر سایبان باشد، اظهار کرد: شهروندان برای روشنایی واحدهای محل استقرار نیز از لامپ های کم مصرف و فوق کم مصرف ( LED ) استفاده کرده و لوازم اضافی و غیرضروری را خاموش کنند تا انرژی برق برای همه مشترکان قابل استفاده باشد.
طالبی از مشترکان اداری نیز خواست تا تمامی لوازم برقی و سرمایشی را بعد از ساعت اداری، حتما خاموش کنند.
شرکت توزیع نیروی برق گیلان بیش از یک میلیون و 350 هزار مشترک دارد که یک میلیون و 50 هزار نفر از آنها را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.
طی هفته گذشته و به دنبال افزایش دما ، مصرف برق در کشور افزایش بی سابقه ای یافت به گونه ای که چهارشنبه گذشته (چهاردهم تیرماه) رکورد 55 هزار و 400 مگاوات مصرف برق به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد هفت درصدی دارد.
تا زمان حاضر اوج مصرف برق در گیلان نیز، پانزدهم تیرماه جاری بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شش درصد افزایش داشته است. بیشینه دما در استان طی پانزدهم تیرماه، در لوشان 42 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.