به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان کامیاران گفت: فروش انرژی در مقایسه با فصل بهار سال گذشته 9درصد افزایش یافته و عامل اصلی آن افزایش مصرف در بخش کشاورزی بوده است.
مرتضی مجبتی افزود: افزایش مصرف برق در بخش کشاورزی شهرستان کامیاران در این بازه زمانی 34 درصد بوده و در سایر تعرفه ها به نسبت با افزایش مصرف مواجه بوده ایم به گونه ای که در بخش خانگی 6 درصد، در بخش تجاری 9.6 درصد و در بخش صنعت 4.6 درصد افزایش اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: در نتیجه اقدامات انجام شده در بخش روشنایی معابر مصرف برق در این بخش با کاهش 3.8 درصدی مواجه شده است.
مدیر توزیع نیروی برق کامیاران با بیان اینکه افزایش برق در تعرفه های مختلف منجر به افزایش 12.5 درصد پیک مصرف شهرستان شده است اظهار کرد: لازم است برنامه ریزی مناسب در این راستا بویژه در موضوع فرهنگ سازی و جلب مشارکت مشترکان انجام شود.
وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان لازم است مشترکان تمام تلاش خود را برای صرفه جویی بکار گیرند تا مجبور به اعمال خاموشی نشویم.
محبتی از مشترکان خواست با توجه به اینکه ساعات پیک بار به دلیل گرمای تاسبتان و افزایش ومصرف ناشی از استفاده از وسایل خنک کننده از شب به روز تغییر کرده و در ساعت های 12 تا 16 و 20 تا 23 است در مصرف برق صرفه جویی کنند.
**اموزش مدیریت مصرف برق در مرکز فنی حرفه ای دهگلان
دوره آموزشی مدیریت مصرف برق با توجه به شروع فصل تابستان و فصل پیک، ویژه کارکنان، مربیان و کارآموزان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دهگلان برگزار شد.
مدیر برق شهرستان دهگلان در این رابطه گفت: این دوره آموزشی با هماهنگی مسئولان فنی حرفه ای شهرستان برگزار شده و دلایل اهمیت رعایت مدیریت مصرف براساس تاکید دین مبین اسلام بر صرفه جویی و حفاظت محیط زیست و پیشگیری از مصرف بی رویه منابع ملی بیان شد.
کیومرث آقا محمدی افزود: با توجه به روند رو به رشد مصرف برق در کشور فرهنگ سازی و آموزش مشترکان و آگاه کردن افشار جامعه ضروری است و در این راه باید از تمامی ظرفیت های شرکت توزیع و دیگرارگان ها بهره برد تا مصرف کنندگان از عواقب ناشی از مصرف بی رویه و عدم لحاظ مدیریت مصرف اطلاع یابند.
وی اظهار کرد: در کلاس آموزشی علاوه بر بیان مضرات مصرف بی رویه برق طرح های تشویقی توانیر در زمینه رعایت الگوی مصرف برق در بخش های و صنعتی و خانگی در زمینه مصرف و خرید برق تولیدی از مشترکان نحوه اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی از قبیل ساعات اوج مصرف و اهمیت برچسپ انرژی در وسایل برقی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مناسب با منطقه آموزش داده شد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.