به گزارش خبرنگار ایرنا سیدجلال سیدمحمدی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از دهیاران فعال تالش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: دهیاران، محرک قوی چرخ عمران و آبادانی روستاها به شمار می روند و در ارتباط با روستانشینان ، تلاش می کنند و بازوان اجرایی دولت در روستاها هستند.
وی بیان کرد: برغم مشکلات و محدودیت های اعتباری، دولت تدبیر و امید به آبادانی روستاها بیشترین توجه را داشته و در چهار سال اخیر، شاخص های توسعه و عمران روستاهای تالش رشد قابل توجهی داشته است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم فهیم این شهرستان نیز با مشاهده اقدامات دولت، در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابی آگاهانه داشتند.
سیدمحمدی ادامه داد: دولت تدبیر و امید تاکنون بیشترین هجمه ها و تخریب ها را دیده و گویی عده ای به عمد، سر ناسازگاری با دولت را دارند و به هر شکل ممکن می خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و وظیفه داریم به عنوان نیروهای دولتی، صادقانه و مجاهدانه برای ‌مردم و تحقق برنامه های دولت کار کنیم.
او گفت: هرقدر آگاهی های عمومی بیشتر باشد، مشارکت و همراهی مردم با دولت ‌و نظام بیشتر خواهد بود و مسئولان باید قدر مردم را که حماسه حضور میلیونی را خلق و برای نظام، اقتدار و افتخار بین المللی کسب کردند، بدانند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش بیان کرد: باید بدون توجه به تخریب ها برای تقویت یکدیگر تلاش کنیم و مشکلات مردم را کم، و زمینه های اجرایی شدن برنامه های دولت را فراهم کنیم.
سیدمحمدی با اشاره به نتیجه دادن برجام و تلاش های سرداران دیپلماسی کشور گفت: کسانی که تحمل موفقیت های دولت را ندارند، چشمان خود را به حضور قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا در کشور و عقد قراردادهای بزرگ که نتیجه برجام است، بسته و آن را تخریب می کنند.
در ادامه این همایش با اهدای هدایایی از 40 دهیار فعال و نمونه تالش تجلیل شد.
شهرستان تالش 192 دهیار دارد.

** سمپاشی بیش از 15 هزار راس دام در تالش با آغاز فصل گرما
رئیس شبکه دامپزشکی تالش گفت: با شروع فصل گرما و با هدف پیشگیری از بیماری های دامی، 70 هزار و 134 متر مربع جایگاه دام و 15هزار و 596 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان سمپاشی شد.
امید مرتضایی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، 406 هزار و 550 نوبت سر برای گوسفندان و 20 هزار و 494 نوبت سر برای گاوها جهت مقابله با بیماری هایی نظیر تب برفکی، آبله و طاعون نشخوارکنندگان واکسن زده شد.
وی بیان کرد: برای آشنایی دامداران و افزایش آگاهی آنان در خصوص بیماری های دام، برای 210 نفر در مناطق ییلاقی و جلگه ای کلاس های آموزشی برگزار و به 350 نفر جزوه های آموزشی ارائه شد.
تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران آن حدود 90 هزار راس دام سنگین و 290 هزار راس دام سبک را به روش های سنتی و صنعتی نگهداری می کنند.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.