به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: داروهای سنتی در کشور از 245 قلم به 806 قلم رسیده که روند این افزایش 240 درصدی، با حمایت دولت افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی بیش از یک هزار و 800 فرآورده طبیعی و 800 فرآورده سنتی در 120 شرکت ثبت شده کشور تولید شده است.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: قرارگیری طب سنتی و طب مدرن در کنار هم بسیار مناسب است و امیدواریم روزی شاهد این موضوع باشیم.
دبیر دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز نیز در این آئین گفت: به دنبال آن هستیم که نطنز را به عنوان شهر الگوی سلامت در کشور معرفی کنیم.
محمود رضا فقیهی افزود: از آن جایی که نطنز دارای بیش از 600 گونه گیاهی و دارای اقلیم متفاوت و جذابی است، به عنوان الگوی سلامت معرفی می شود.
وی گفت: در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز بیش از 90 غرفه فعال بود که در حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و طب اسلامی فعالیت کردند.
فقیهی گفت: در حاشیه جشنواره نیز بیش از 200 نفر در کلاس های آموزشی فرصت های کارآفرینی و اصول کشت گیاهان دارویی شرکت کردند.
دومین جشنواره ملی طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز به مدت 4 روز( از 6 الی 9 تیرماه) در این شهرستان برگزار شد.
برگزاری نشست های تخصصی دستیاران طب سنتی، کلاس های آموزشی ترویج و کاربرد گیاهان دارویی، نمایشگاه ویژه و راه اندازی غرفه های محصولات در قلعه کوهاب با حضور دست اندرکاران حوزه های مرتبط با جشنواره، برگزاری جشن های شبانه، مراسم کودک و طبیعت و ایجاد تورهای طبیعت گردی از برنامه های شاخص این جشنواره بود.
مرکز شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.