به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ رضوان پناه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان ، فشار خون و دیابت ، استفاده خودسرانه و بی رویه از داروها ، استعمال دخانیات، مصرف نوشیدنی های الکلی و ژنتیک را از عوامل بروز مشکلات کلیوی دانست .
وی تعداد بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گیلان را در زمان حاضر، سه هزار نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و 600 نفر بیمار پیوندی و یک هزار و 400 نفر بیمار دیالیزی هستند.
رضوان پناه با بیان این که تمام هزینه های مربوط به افراد دیالیزی و پیوند کلیه این بیماران در بیمارستان های گیلان رایگان است، تصریح کرد: بیماران دیالیزی هفته ای سه جلسه در مجموع 12 ساعت دیالیز می شوند.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به بهره مندی تمامی شهرستانهای استان از دستگاه دیالیز تعداد تخت های دیالیز در استان را 300تخت عنوان کرد .
وی با اشاره به این که یک بیمار دیالیزی در هر جلسه چهار ساعته برای انجام دیالیز حدود چهار میلیون ریال هزینه دارد که هیچ مبلغی پرداخت نمی کند تاکید کرد : برای کاهش درد و رنج بیماری و همچنین هزینه های مالی بایستی تمام توان خود را برای پیشگیری به کار گیریم.
رضوان پناه با بیان این که در 20 ماه گذشته ، 580کارت دیالیز صادر شده است، خاطر نشان کرد: بیمارانی که شش جلسه دیالیز شوند، با معرفی پزشک کارت دیالیز و دفترچه خاص برای آنان صادر می شود.
وی با اشاره به توزیع سبد کالا در مجموع به مبلغ سه میلیارد ریال به نیازمندان تحت پوشش انجمن در 22 ماه گذشته یادآور شد: توزیع سبد غذایی ویژه ماه رمضان نیز از امروز به افراد نیازمند تحت پوشش انجمن انجام می شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان ضمن قدردانی از مردم در کمک به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان اظهار داشت: انجمن های خیریه به عنوان بازوان دولت نیازمند توجه ویژه هستند.
انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان از سال 1372 شروع به فعالیت کرد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.