مراسم کلنگ زنی مدرسه 12 کلاسه عصر سه شنبه با حضور خیر مدرسه ساز حسین پورخصالیان پزشک ایرانی مقیم آلمان ، فرماندار لاهیجان ، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از خیرین مدرسه ساز گیلان ، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان و مدیران آموزش و پرورش لاهیجان و رودبنه برگزار شد.
ساخت این مدرسه حدود 20میلیارد ریال هزینه دارد که 18میلیارد ریال آن توسط خیر مدرسه ساز حسین پورخصالیان پرداخت می شود و احداث آن در مدت 15ماه تعهد شده است.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: این مجمع از سال 1378شروع به کار کرد و تا به امروز 534خیر مدرسه ساز جذب استان شده و تاکنون توانسته 287مدرسه در استان بسازد.
سیدابوالقاسم میرمسعودی افزود: امسال نیز 13مدرسه از سه تا 12کلاسه در گیلان در حال ساخت و ساز است که تا مهرماه امسال شش واحد آن به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان لاهیجان سه واحد مدرسه سه تا 12کلاسه توسط خیرین در حال ساخت است که یک واحد شش کلاسه در مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
فرماندار لاهیجان نیز در این مراسم گفت: 15درصد جمعیت شهرستان ، دانش آموزند و ساخت مدرسه در آن کار بسیار با ارزشی است .
سید محمد احمدی افزود: دولت توان محدودی در ساخت مدرسه دارد و شهرستان لاهیجان توانسته از توان خیرین در این امر خیر به خوبی استفاده کند.
پورخصالیان خیر مدرسه ساز نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از آرزوهای من بهبود وضعیت ایران است و تا کمبود هست باید همه کمک کنیم این کاستی ها بر طرف شود.
وی تصریح کرد: آرزو می کنم وضعیت کشور به گونه ای بهبود یابد که روزی نیاز به خیری نباشد تا مدرسه بسازد .
این پزشک ساکن آلمان ادامه داد: هر بار که به ایران سفر می کنم، کشور را درحال تغییر و تحول می بینم و مشاهده می کنم که طرح های عمرانی نظیر احداث بناها و راه های جدیدی در آن ایجاد شده است .
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 164مدرسه دارد. در بخش مرکزی 21 هزار دانش آموز و در بخش رودبنه حدود سه هزار و 500دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.