سیدجلال سیدمحمدی عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اعلام این مطلب گفت: این مدارس در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یک‌هزار باب مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت، عملیاتی شده است.
بنیاد برکت تاکنون موفق به ساخت 815 باب مدرسه با چهار هزار و 475 کلاس درس در مناطق محروم کشور شده است.
معاون فرماندار تالش افزود: سه باب مدرسه‌ شش کلاسه‌ در روستاهای خلیف‌آباد اسالم، چلو نصر(جوکندان) و عفت لیسار از جمله مدارسی هستند که با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، در نقاط محروم تالش به بهره‌برداری رسیده‌اند.
سیدمحمدی با اشاره به این‌که پیش از این دانش‌آموزان این مناطق از وجود مراکز آموزشی مجهز بی‌بهره‌ بوده‌اند، اضافه کرد: بنیاد برکت برای تکمیل و تجهیز این مدارس، در مجموع 12 میلیارد و 482 میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
وی اظهار کرد: شش باب مدرسه‌ دیگر نیز در روستاهای شهرستان تالش توسط بنیاد برکت در حال ساخت است.
بنیاد برکت برای ساخت 25 باب مدرسه با 133 کلاس درس در مناطق محروم استان گیلان، 68 میلیارد و 163 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.
** راه‌اندازی 2 واحد تولیدی صنعتی در تالش به همت بنیاد برکت
سیدمحمدی همچنین از سرمایه‌گذاری بنیاد برکت به منظور راه‌اندازی 2 واحد تولیدی صنعتی در تالش خبر داد و بیان کرد: شرکت زمهریر طالش امیر خزر در اسالم تالش و واحد صنعتی فرا لبن آستارا در شهرک صنعتی تالش، از جمله واحدهایی هستند که با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده‌اند.
معاون فرماندار تالش ادامه داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی و صنعتی بالغ بر 277 میلیارد ریال است.
بنیاد برکت با مشارکت در این 2 طرح توانمندسازی اقتصادی، فرصت اشتغال برای 430 نفر را فراهم آورده است. بنیاد برکت تاکنون در هشت طرح توانمندسازی اقتصادی در استان گیلان با مجموع اعتبار 851 میلیارد ریال مشارکت داشته و برای نزدیک به سه هزار و 210 نفر کارآفرینی کرده است.
شهرستان تالش با چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.