به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر با تاکید بر ارائه برنامه وراهکار مناسب برای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از تشکیل ماهانه این نشست بصورت ماهانه خبر داد وگفت : همه ادارات باید تمامی تدابیر خود را به کار ببندند تا شاهد اتفاق خوب درزمینه اشتغال وسرمایه گذاری باشیم.
فرماندارساوجبلاغ گفت: با طرح سرمایه گذاری خارجی در شهرک برکت این شهرستان و عملیاتی شدن شهرصنعتی ساوجبلاغ واتمام شهرصنعتی ماموت در سال جاری پیش بینی می شود در حوزه اشتغال از پیشرفت خوبی برخوردار شویم.
پالیزگیر بابیان اینکه نیازسنجی از ضروریات است، افزود: ادارات فنی وحرفه ای و کار وتعاون باید نیاز سنجی کنند تا متناسب با آن به کار آموزش جوانان مبادرت شود و نیاز صنایع برای اشتغال از شهرستان تامین شود.
وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته بسیاری از دانش آموزان سراغ رشته هایی رفته اند که در نهایت فارغ التحصیل دانشگاهها شده و شغلی متناسب با رشته آنها فراهم نشده، گفت: در دولت تدبیر وامید هدایت های تحصیلی در اولویت قرار گرفته و ثبت نامی های فنی وحرفه ای از 25 درصد به 40 درصد رسیده است.
پالیزگیر از تکمیل 2 مدرسه ی فنی وحرفه ای در سال جاری خبر داد وگفت : امیدواریم در سال جاری ظرفیت کارآموزان فنی مدارس را تا 46 درصد افزایش دهیم.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: ما در حوزه دامداری ، کشاورزی پتانسیل های فراوانی داریم که باید از این فرصت به نفع افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند و به دنبال سواستفاده وتغییر کاربری اراضی نیستند حمایت کنیم تا درزمینه گلخانه ها قدمهای مهمی برداریم
وی بابیان تجارت سازی صنایعی مانند پرورش قارچ و گلخانه ها گفت : آمادگی داریم با تزریق وام درقالب تعاونی ها به این گونه واحدها کمک کنیم
پالیزگیر در ادامه خواستار ارائه برنامه در حوزه آی تی شد و گفت : در این بخش با صرف سرمایه کم می توان شاهد سودهای کلان بود ولی متاسفانه مهارت فنی در این زمینه به اندازه کافی نیست.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.