حیدر نعمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان ایلام دارای محصولات کشاورزی و دامی بسیار مرغوب و با کیفیت است اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نتوانسته آنچنان که باید و شاید محصولات خود را معرفی و عرضه کند.
وی به تولید فرآورده های بخش کشاورزی از جمله هندوانه، خیار، چغندر قند و زیتون و محصولات دامی همچون عسل و روغن حیوانی اشاره کرد و افزود: می توان با تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی علاوه بر برند سازی و معرفی کالاها در اشتغالزایی و افزایش راندمان تولید و درآمد زایی برای مردم نیز موثر عمل کرد.
نعمتی تاکید کرد: می توان با بررسی دقیق وضعیت استان های همجوار و اقدام هایی که آنها در راستای استفاده مطلوب از محصولات تولیدی خود انجام داده اند به برندسازی و عرضه محصولات استان ایلام هم پرداخت.
وی یادآور شد: ایجاد صنایع بسته بندی برای روغن حیوانی و عسل در بسته های متنوع و شکیل موجب معرفی بهتر و افزایش ارزش افزوده این محصولات شده و تاثیر بسزایی در افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی تولید کنندگان و ایجاد اشتغال خواهد داشت.
به گفته وی، با مدیریت صحیح و تلفیق صنعت و کشاورزی می توان اقدام به راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کرد و به چرخه اقتصاد استان ایلام در بخش کشاورزی کمک کرد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام اضافه کرد: با فعالیت و مدیریت صحیح بر روی فرآورده های تولیدی هر شهرستان می توانیم برندهای خاص هر شهرستان را عرضه و به همگان معرفی کنیم.
نعمتی گفت: باید همگی دست بدست هم دهیم و برای معرفی بهتر محصولات تولیدی این استان با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به اقتصاد و اشتغال استان ایلام کمک کنیم.
به گزارش ایرنا، سالانه ده ها تن محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در استان ایلام تولید و عرضه می شود که بخشی از این محصولات از جمله خیار و هندوانه بدلیل نبود صنایع تکمیلی و بسته بندی به صورت فله ای و با قیمت نازل به کشور عراق صادر می شود.
استان ایلام در غرب کشور واقع است و دارای 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم است که بر اساس آمار منابع رسمی سالانه یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.