به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، انتخابات زیباترین جلوه حضور مردم برای تعیین سرنوشت کشور است.
مردمی که آمده اند تا انگشتان مهر کرده خود را به آینده کشور گره بزنند و افق روشنی را برای توسعه و عمران اقصی نقاط این کشور ترسیم کنند.
احمد کشاورز از جوانان آستارایی انتخابات ریاست جمهوری را تحقق عینی مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات آزاد و سالم با حضور اقشار مختلف مردم است و این بار نیز پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی را شاهد هستیم.
وی افزود: مردم ایران اسلامی همواره در انتخابات نقش اساسی خود را به نحو شایسته ای ایفا کرده اند و با حضور حداکثری در پای صندوق های رای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده اند.
علی اعتمادیان از دیگر شهروندان آستارایی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند برای کشور امنیت ‌ساز باشد و دشمنان را ناامید کند.
وی بیان کرد: انتخابات امروز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هرکدام به نوبه خود تاثیرگذار است، اما نقش انتخابات ریاست جمهوری در پیشرفت و ساماندهی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در انتخاب نامزد مورد نظر دقت شود.
وی با بیان اینکه امروز حضور مردم در پای صندوق های رای چشمگیر است، تصریح کرد: ملت ایران مردمی هوشیار و هوشمند هستند و رقابت‌های انتخاباتی همیشه در کشورمان وجود دارد، امید است این رقابت‌ها، بعد از انتخابات پشتوانه‌ای برای ملت ایران باشد.
رضا کامران از بازاریان آستارا با اشاره به حضور پرشور این قشر در انتخابات، گفت: حضور بازاریان در انتخابات مثل حضور سایر اقشار، وظیفه شرعی و قانونی محسوب می شود و همه نامزدها به آرای بازاریان به عنوان یک قشر تاثیر گذار نگاه ویژه ای دارند.
وی با تاکید بر معروف بودن آستارا از لحاظ اقتصادی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهوری منتخب با عنایت به بسیاری از طرح های ملی شهرستان آستارا به خصوص راه آهن، زمینه های آبادانی و اشتغال بیش از پیش را در این شهرستان فراهم کند.
حامد شیخ وردی پور از ورزشکاران آستارا نیز گفت: روحیه مشارکت و همدلی مردم ایران اسلامی در انتخابات به نمایش گذاشته می شود و این امر نشان از علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی افزود: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب درست ما در عمران و پیشرفت کشور نقش تاثیر‌گذاری دارد.
وی با اشاره به اینکه حضور پرشور ورزشکاران می تواند باعث پویایی و نشاط انتخاباتی شود، تصریح کرد: بسیاری از افراد به هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگو نگاه می کنند و حضور حداکثری آنها در انتخابات، زمینه مشارکت سایر افراد را فراهم می کند.
94 شعبه اخذ رای در شهرستان مرزی بندر آستارا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح آماده اخذ رای مردم است و از این تعداد 34 شعبه در شهر آستارا، 10شعبه در شهر لوندویل ، 35 شعبه در بخش مرکزی و 15 شعبه در بخش لوندویل این شهرستان فعال است.
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آستارا 58 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.