رئیس انجمن کلیمیان شیراز روز جمعه پس از شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: ما کلیمیان نیز مانند تمامی ملت ایران در این روز به پای صندوق های رای آمده و آگاهانه و عاقلانه کاندیدای خود را به عنوان رئیس جمهور و نمایندگان شورای اسلامی شهر انتخاب خواهیم کرد.
جاوید خان داداش افزود: پیروان ادیان الهی هم مانند سایر مردم ایران عضوی از این خاک پهناور بوده و همواره در کنار سایر مردم در آرامش زندگی کرده اند.
وی ادامه داد: از رئیس جمهور منتخب انتظار می رود حقوق اقلیت های دینی و پیروان ادیان الهی را ملنند سایر شهروندان مدنظر خویش قرار دهد.
رئیس انجمن کلیمیان شیراز گفت: رئیس جمهوری منتخب باید در زمینه سیاست خارجی و ارتباط با سایر ملل جهان فعال باشد و از این فرصت در زمینه توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند و در مسیر اشتغالزایی بیشتر برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها گام بردارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد شروع تعمیرات کنیسه کلیمیان شیراز که قدمتی 80 ساله دارد باشیم.
خان داداش درباره انتخاب نمایندگان شوراهای اسلامی شهر نیز گفت: انتخاب نمایندگان لایق و توانمند توسط مردم برای شورای اسلامی می تواند ضمن جبران عقب ماندگی ها، شیراز را به جایگاه واقعی خود برساند.
** عمل کردن به قانون اساسی وظیفه رئیس جمهور منتخب است
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز نیز پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: ما زرتشتیان معتقد هستیم هر برگ رای که به صندوق انداخته می شود موجب استحکام بیشتر نظام جمهوری اسلامی در داخل و همچنین عرصه های بین المللی است.
افلاطون سهرابی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی گفت: امیدوار هستیم با انتخاب نمایندگان شایسته و اصلح آینده خوبی را برای شهر شیراز رقم بزنیم.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی کامل و پیشرفته ای است که عمل کردن در چارچوب آن از وظایف رئیس جهمور منتخب است و با توجه به برابری همه شهروندان ایران، انتظار می رود موانع فراروی استخدام زرتشتیان در برخی بانک ها و دستگاه های دولتی از میان برداشته شود.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با اشاره به درخواست این انجمن برای صدور مجوز بازسازی سینما آریانا و تبدیل آن به مرکز تجاری همراه با 2 سالن سینما، ابراز امیدواری کرد که این درخواست در دولت دوازدهم به ثمر بنشیند.
** ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات
رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خواستار شد و گفت: به هر میزان که این انتخابات را پرشور تر برگزار کنیم بدون شک به میهن خویش کمک بیشتری کرده ایم.
هرموند آراطونیان افزود: ما نباید تمام مشکلات را به گردن نظام و دولت بیندازیم و چشممان را بر کوتاهی های خود ببندیم چرا که بسیاری از این مشکلات به دلیل عدم مشارکت کامل ما در عرصه های تصمیم گیری به وجود آمده است و از این رو، باید در انتخابات شرکت کنیم.
وی گفت: مردم باید خودشان حرکت رو به جلو را آغاز کنند هرچند که در نهایت سیاست ها و هدف گیری ها بر عهده دولت منتخب است.
رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز ادامه داد: امیدوار هستیم هر دولتی که با رای مردم مسئولیت را به دست می گیرد نسبت به ارتقای این هم افزایی توجه بیشتری از خود نشان دهد.
آراطونیان افزود: ارامنه کشور، مردمان نجیب و خدمتگزاری هستند که چنانچه دولت شرایط مشارکت بیشتری را برای آنان فراهم آورد و زمینه خدمت برایشان مهیا شود، خدمت بیشتری به این مملکت خواهند کرد.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح امروز جمعه آغاز شده است.
7379 / 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.