به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در جمع مردم گیلان در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت، با اشاره به اینکه سرنوشت و آینده ایران باید به دست مردم و خصوصاً جوانان این مرز و بوم رقم بخورد، افزود : کشور در شرایط سختی به دولت یازدهم تحویل داده شد و به گونه ای اداره شده بود که بهانه های بسیاری به دست دشمنان داده شد و در سراسر دنیا ، با مردم تاریخ ساز و بزرگ ایران، به بدترین نوع ممکن برخورد می کردند.
جهانگیری یادآور شد: فراموش نکرده ایم که ایرانی بودن در دنیا جرم شده بود و خیلی از ایرانی ها در دنیا به دلیل داشتن شناسنامه ایرانی، حتی اجازه افتتاح حساب در بانک های دنیا را نداشته و کشتی های ایرانی برای عبور از آب های بین المللی، ناچار به استفاده از پرچم کشورهایی بودند که حتی نامی از آنها شنیده نشده بود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به خانه نشین کردن شخصیت های مهم انقلاب و رودررو قرار دادن فرزندان انقلاب در دولت گذشته تصریح کرد: در دولت گذشته، اوضاع اقتصادی قابل پیش بینی نبود و دارایی ایران به یک سوم کاهش یافته بود.
جهانگیری با بیان اینکه ملت ایران با حضور در انتخابات 92 با بیمه کردن آینده انقلاب و نظام ، موجب بازگشت کشور به مسیر صحیح شدند، تاکید کرد: خوشبختانه امروز پس از 4 سال همه چیز در روال عادی قرار گرفت و کسی حتی تصور نمی کرد که ما روزی بتوانیم با انتخاب تیم مذاکره کننده برای مذاکره با شش ابرقدرت دنیا، در مقابل آنان قد علم کنیم .
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم اقدامات بزرگ و ماندگاری در تاریخ برای ایران انجام داده، افزود: پس از بازگشت ثبات اقتصادی، امروز دیگر شاهد آن نیستیم که کسی دنبال آن باشد چه اتفاقی در بازارها رخ می دهد و مردم نگران آینده نیستند تا به بازارهای مختلف برای خرید سکه هجوم ببرند، بلکه همگان معتقدند آینده اقتصاد ایران، امروز قابل پیش بینی است و دلیل این ادعا ، هجوم شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران است.
جهانگیری با اشاره به اینکه امروز کسی اطلاح طلبی را جرم نمی داند، اظهار کرد: من صدای اصلاحاتم و امروز، اصلاح طلبی افتخار است .
وی با اشاره به اینکه این روزها را از چهار ماه قبل پیش بینی کرده بودم، افزود:دولت یازدهم در طول چهار سال گذشته ، انواع تهمت ها و برچسب های ناروا را تحمل کرد و می دانستیم کسانی که در آن چهار سال با رئیس جمهوری آنچنان رفتار کردند، در انتخابات چه برنامه ای دارند.
جهانگیری با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت: من پیام اصلاح طلبان را به رهبر معظم انقلاب اعلام کردم و گفتم که یک گروه بی کفایت بدون هیچ توانایی در صحنه رقابت، می خواهند با تهمت زنی رقیب را از صحنه خارج کرده و بدون رقیب، پیروز شوند.
وی گفت: با اطمینان می گویم همه دغدغه های موجود در شعارهای مردم با تدبیر و درایت رهبری و با پیگیری ما ، حل شدنی است و معتقدیم همه چیز با حکمت و تدبیر محقق خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به فرارسیدن زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد: کسانی که از این جمعیت بزرگ به نام سونامی یاد می کنند، بدانند که این سونامی، خودجوش است و جوانان عاشق، خودشان آمده اند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات فقط رای دادن نیست، افزود: انتخابات برای گسترش فضای گفتگو ، تعامل و مطرح کردن بحث های اصلی سیاسی است و ما باید در یک فضای صمیمی با رقیبانمان، تمرین گفتگو کنیم.
جهانگیری با اشاره به اینکه مناظره های تلویزیونی خیلی از موارد را برای مردم روشن کرد، گفت: در مناظره ها مردم متوجه دو روش و شیوه اداره حکومت شدند که در یکسو تفکر عقلانیت ، تدبیر، مدارا و صلح وجود داشت و در سوی دیگر تفکر وعده های دروغین، غیرواقعی و بی اعتنایی به مردم بود.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: تلاش می کنیم که هر ایرانی، زندگی شرافتمندانه ای داشته باشد ولی نباید اجازه داد عده ای از فقر ملت به عنوان پلکانی برای رسیدن به قدرت، استفاده کند و تهیه عکس و فیلم با فقرا و انتشار آن در فضاهای مختلف، توهین به ملت ایران است .
جهانگیری با تاکید برلزوم برگزاری انتخابات پیش رو در امنیت و آرامش کامل تصریح کرد: آرامش و امنیت ایران، حق همه ملت ایران است و اجازه نمی دهیم کسی با آرامش و امنیت ملت ایران بازی کند .
وی ادامه داد: من به انتخابات آمدم تا صدای اصلاحات و اعتدال که همان صدای انقلاب ، قانون اساسی و اسلام رحمانی است را به گوش همگان برسانم و امیدوارم گیلانی ها با حضور پررنگشان در انتخابات افتخار دیگری برای این سرزمین رقم بزنند.
جهانگیری خدمت در دولت یازدهم را برای خود افتخاری دانست و گفت: ما آماده ایم که راه نیمه تمام را تکمیل کرده و با رفع محرومیت از طریق ایجاد اشتغال و همچنین صرف منابع کشور در مسیر توسعه، میهن اسلامی و رفع دغدغه های جوانان، ایران را به قله های افتخار برسانیم.
وی گیلان را استانی دارای ظرفیت های بسیار دانست و افزود: گیلان شایستگی آن را دارد که به عنوان یکی از اصلی ترین استان های توسعه ای کشور، مطرح شده و چرخ توسعه ایران را با شتاب بیشتری حرکت دهد و برای تحقق این امر مهم ، باید سریعتر راه آهن از طریق رشت به آستارا و در نهایت راه آهن سراسری و جهانی وصل شود.
جهانگیری با اشاره به تلاش دولت یازدهم در راستای ایجاد تحولات اساسی در کشاورزی گیلان تصریح کرد: با جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی همچون برنج، سعی شد کشاورزان زحمتکش آسیب نبینند و صنعت چای نیز در دولت یازدهم احیاء شد.
وی تاکید کرد: باید صنایع دانش بنیان، صنایع هسته ای و صنایع دیگر در گیلان ایجاد شود چراکه جوانان گیلانی در همه زمینه ها قهرمان هستند.
معاون اول رئیس جمهوری در خاتمه سخنانش، گیلان را سرزمین قهرمانان، علما، مراجع و شهدا دانست و اظهار کرد: گیلان، فخر ایران است و هر ایرانی در هر نقطه ای از کشور به گیلان و گیلانی ها افتخار می کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه هفته جاری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.