به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز سه شنبه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم در دیدار معلمان نمونه استان گیلان در رشت افزود: تعلیم و تربیت درست فرزندان، بسیار مهم است که بایستی در این رابطه توجه شود.
وی خدا را اولین معلم انسان دانست و اظهار کرد: خداوند یک سری تعلیمات را فطری به ما داده که با شنیدن حرف ها ، خوب و بدها را از هم جدا می کنیم.
امام جمعه رشت با بیان این که انبیاء الهی دومین معلمان ما هستند، خاطر نشان کرد: دانشمندان می گویند اگر خداوند انبیاء را نفرستاده بود، بشریت دوران قرون وسطی را طی می کرد.
وی در ادامه سخنانش در جمع معلمان نمونه استان بیان داشت: پدر و مادر نیز معلمان خوبی برای فرزندان هستند و نقش مهمی در تربیت فرزند دارند، خوشا به حال فرزندانی که مادران پاکدامن، با حیاء و با ادب دارند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی تصریح کرد: معلمان باید مروج مکتب پیامبران، امامان و اولیاء خدا باشند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و سالروز شهادت این اسوه شهید به عنوان روز معلم اظهار کرد: معلمان و استادان، نقش مهم و تاثیرگذاری در تربیت فرزندان دارند.
آیت الله قربانی با بیان اینکه ماهواره ها، تعلیم ها و نوشته های بد ، مغزها و افکار فرزندان ما را خراب می کند، خاطر نشان کرد: معلمان در هدایت فرزندان ما در برابر انبوه تهاجم فرهنگی، نقش مهمی دارند.
وی خطاب به معلمان شرکت کننده در این دیدار یادآور شد: امید ما به شما معلمان است، می توانید فرزندان ما را هدایت کرده و از آنها انسان های والایی بسازید.
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم جمعی از معلمان نمونه و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم امروز (سه شنبه) با آیت الله قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کردند.
امروز دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.