فرماندار آستارا عصر پنجشنبه در حاشیه این آئین در مسجد جامع آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: اعتکاف بهترین فرصت راز و نیاز با خداست و معتکفان از این فرصت بایستی برای نزدیکی به حق تعالی استفاده کنند.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف آستارا چشمگیر است، افزود: امسال جوانان و دانش آموزان آستارا با شرکت در اعتکاف و انجام اعمال معنوی، شور و نشاط زیادی به آن بخشیدند.
وی اضافه کرد: اعتکاف، جوانان ما را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می کند و خوشبختانه با همدلی مسئولان و خیران، این مراسم معنوی بدون هیچ گونه کمبودی برگزار شد.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در حاشیه این آئین گفت: نوجوانان و جوانان با اعتکاف و خلوت‌گزینی، بندگی خدا را تمرین می کنند و امیدواریم روند حضور نوجوانان و جوانان در این شهرستان برای سال‌های آینده استمرار داشته باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ ‌نیا تقویت باورها را برای نوجوانان و جوانان کشور مهم دانست و افزود: اعتکاف از اعمال عبادی، تربیتی و اخلاقی است که آثار و برکات زیادی دارد و دوره کامل انسان سازی محسوب می شود.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این آئین با تاکید بر معرفی بیشتر سنت اعتکاف به مردم بیان کرد: از راه‌های مطمئن رسیدن انسان به کمال، اعتکاف است و ترویج این سنت حسنه در شهرستان آستارا با همکاری همه نهادها لازم است.
وی با اشاره به اینکه 275 نفر در مراسم معنوی اعتکاف آستارا حضور دارند، افزود: 185 زن در مسجد جامع و 90 مرد در مسجد عباسیه در آئین اعتکاف شرکت کرده اند.
در ادامه این آئین به قید قرعه با اهدای هدایایی از 20 بانوی شرکت کننده در مراسم اعتکاف تجلیل شد.
مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب برگزار می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.