به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، جلسه ستاد شئون فرهنگی ظهر امروز با محوریت بحث برگزاری اعتکاف در شهرستان گچساران  با حضورعبدالرحیم رحیمی فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد در محل سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزارشد.

فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری سنت حسنه اعتکاف در جامعه، اظهار داشت: اعتکاف مراسمی است که با هدف کلی نظام آفرینش مطابقت دارد و مجموعه‌ای از بهترین عبادات از جمله نماز، روزه، حضور در مسجد و تلاوت قرآن را در خود جای داده است.

عبدالرحیم رحیمی با تاکید بر اینکه آیین معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، ادارات شهرستان گچساران باید اعتبار بیشتری برای فرهنگ سازی و برگزاری آیین‌های معنوی اختصاص دهند.

وی افزود: در دوره تهاجم فکری و فرهنگی، دشمن سعی دارد فرهنگ فاسد غربی را جایگزین فرهنگ ناب اسلامی کند بنابراین اعتکاف بهترین فرصت برای هدایت جوانان و نوجوانان در مسیر درست است.

رحیمی اعتکاف را بستری برای کمال و حرکت در مسیر کمال دانست و خاطر نشان کرد:همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام روزهای 13 ،14 و 15 ماه رجب ایام البیض و زمان اعتکاف مومنان این آیین در روزهای 22 تا 24 فروردین امسال در گچساران برگزار خواهد شد.

فرماندار گچساران اظهار داشت : اعتکاف فرصتی برای خود سازی انسان و نگرش دوباره به اعمالی است که انجام داده است و آثار و برکات بسیار مهمی در تقویت بنیه فکری ، دینی و مذهبی معتکفین دارد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران نیز در این نشست اظهار داشت: در آستانه آغاز ماه رجب 10 باب مسجد در شهر دوگنبدان برای برگزاری آیین اعتکاف تعیین و پذیرای معتکفان خداجوی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی افزود: مساجد امام صادق (ع)، امام خمینی،مسجد الغدیر دانشگاه آزاد، صاحب الزمان(عج)، امام حسین (ع)،امام سجاد(ع)، امام حسن مجتبی (ع)باغ فرودس و محله رادک ، شهیدان و مسجد امام هادی (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف امسال انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان شهرستان از این فریضه 9 باب از این تعداد مسجد برای اعتکاف آنان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: این تعداد مساجد برای یک هزار و 500 نفر آقا و خانم در نظر گرفته شده است.

ملکوتی افزود: امسال علاوه بر امکان ثبت نام حضوری برای ثبت نام معتکفان در اداره تبلیغات اسلامی و مساجد منتخب شهرستان گچساران امکان نام نویسی اینترنتی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 16 تا 21 فروردین امسال افراد مومن و خدا جو می‌توانند برای اعتکاف نام نویسی کنن،ابراز کرد: پایگاه های اینترنتی gachsaranetekaf.blogfa.com برای این امر اختصاص دارد.

ملکوتی مراسم معنوی اعتکاف را از فعالیت‌های خوب فرهنگی دانست که علاوه بر مردم و جوانان، نظام را نیز در برابر آسیب‌ها و تهاحم فرهنگی دشمنان انقلاب بیمه می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: امسال درمراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های متنوع فرهنگی، سخنرانی مذهبی و قرائت ادعیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605705
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.