به گزارش خبرگزاری تسنیم ازدرمیان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی نودهی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اعتکاف در شهرستان درمیان اظهار داشت: ماه رجب یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های سال است و اعتکاف نیز فرصت مغتنمی است که باید زمینه حضور اقشار مختلف و به خصوص قشر نوجوان و جوان در این مراسم معنوی فراهم شود.

وی با اشاره به رشد 53 درصدی جمعیت معتکف در سال 95 بیان کرد: در سال 94  تعداد 700 نفر معتکف در شهرستان داشتیم وکه این جمعیت در سال 95  به یک هزار و 70 نفر رسید که در 32 مسجد شهرستان معتکف شدند و از این تعداد 819 نفر زن و 251 نفر مرد بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی درمیان افزود: 4 مسجد در مناطق شهری اسدیه و هنگ مرزی گزیک و دو مسجد در شهر قهستان و 28 مسجد در مناطق روستایی پذیرای معتکفین بودند.

نودهی در تشریح برنامه‌های اعتکاف امسال گفت: اعزام مبلغین به پایگاه‌های اعتکاف، بیان احکام شرعی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و قرآنی، سخنرانی‌های مذهبی، مراسم دعا و نیایش، قرائت قرآن و توزیع بسته‌های فرهگی بین معتکفین از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به فرموده رهبری گفت: بزرگترین کار فرهنگی که حتی در روستاها قابل اجرا است اعتکاف است که در این راستا در چند روستا که تاکنون اعتکاف برگزار نشده است تلاش کردیم با جمعیت اندک این مراسم را برگزار کنیم تا شروعی برای این حرکت مذهبی و خودسازی در همه مناطق شهرستان درمیان باشد.

نودهی با تشکر از صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان برای توزیع نان رایگان در اعتکاف پارسال در سطح شهرستان گفت: امسال نیز این اداره آمادگی خود را برای توزیع نان رایگان در بین معتکفین اعلام کرده است.

وی همچنین از کمک 50 هزار تومانی ناحیه بسیج شهرستان به هر پایگاه خبر داد و افزود: برای بسیجیان فعال و سرگروهای حلقه‌های صالحین و فرماندهان بسیج روستاها نیز نصف هزینه اعتکاف این افراد را بسیج تأمین خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی درمیان افزود: کمیته امداد امام خمینی شهرستان نیز برای مددجویان متقاضی شرکت در اعتکاف نفری 50 هزار تومان هزینه تقبل خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605682
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.