به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست با اعضا ستاد برگزاری سومین 'کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار' اعلام کرد: استان بوشهر در مقابله با تجاوزگران و استعمارگران تاریخی زرین دارد.
وی یادآورشد:استان بوشهر در دو قرن اخیر همواره کارنامه ای درخشان در مبارزه با استعمار از خود برجایی گذاشته است.
وی با بیان اینکه نام بوشهر و رئیسعلی دلواری برای انگلیس همیشه ترس آور بوده گفت: این استان با وجود تهاجم های نرم و سخت در تمام دوران مقاومت داشته و سر خم نکرده است.
صفایی‌بوشهری همچنین با تقدیر از عوامل برگزاری کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار اظهارداشت: این کنگره برای معرفی استان بوشهر در زمینه مبارزات ضد استعماری و ترویج فرهنگ استعمارستیزی نقش ویژه و مهمی دارد.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود تاریخ استکبار را خیانت بار و ننگین دانست و بیان کرد: استعمار در این سال ها هویت و اندیشه‌های ملت را نشانه رفته و با برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق و سیستم الکترونیک سعی در تسلیم فکر مردم در برابر غرب گرایی است.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت جهادی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید جبهه مقاومت در تمام زمینه‌ها تشکیل و با تمام وجود جهاد داشته باشیم.
سومین کنگره بین‌المللی 'بوشهر 2 قرن مقاومت در برابر استعمار' با حضور چهره‌های ملی و بین المللی و جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی، مسئولان و مردم این استان 20 اسفندماه در بوشهر برگزار می‌شود.
در سال‌های 93 و 94 کنگره بین‌المللی، بوشهر، 2 قرن مقاومت در برابر استعمار با استقبال کم نظیر مردم بوشهر و با حضور جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی برگزار شد که انتظار است این رویه در سومین کنگره نیز تداوم داشته باشد.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.