معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای این تعداد از معتکفان ، 110 مسجد استان برای برگزاری این مراسم معنوی آماده شده است.
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده افزود: امسال برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف در استان برای هر شهرستان بین سه تا هفت و حتی در برخی شهرستان ها تا 20 مسجد پیش بینی شده است.
وی تعداد مساجد در نظر گرفته شده برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در شهرستان رشت را 25 مسجد عنوان و بیان کرد: مساجد هاشمی علی آبادی، خواهر امام، حاج مجتهد ، الهادی و علی بن ابیطالب از مساجد شاخص رشت برای برگزاری مراسم اعتکاف هستند.
وی تصریح کرد: از تعداد معتکفان امسال در استان، 51 درصد بانوان هستند و افزون بر 60 درصد اعتکاف کنندگان را جوانان تشکیل می دهند.
به گفته حجت الاسلام گلمیرزاده، افزون بر یکصد مبلغ و مربی نیز معتکفین را همراهی می کنند تا سوالات آنها درباره مسائل دینی و شبهات را پاسخ بدهند.
وی اظهار کرد: معتکفان طی این مدت سه روز علاوه بر نماز و روزه، جلسات ترویج سبک زندگی ، مباحثه درباره شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، برگزار می کنند.
حجت الاسلام گلمیرزاده اضافه کرد: نحله های انحرافی و عرفان های کاذب و آسیب های آنها نیز در این جلسات مطرح و سبک زندگی دینی از نگاه قرآن کریم طی این مدت سه روز مورد بحث قرار می گیرد همچنین روز پایانی اعتکاف، اعمال ویژه ام داوود برگزار می شود.
وی با یادآوری اینکه بیشترین شرکت کنندگان مراسم اعتکاف امسال در گیلان را نسل جوان تشکیل می دهند، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، بندگی و خودسازی است که خداوند متعال این نعمت را در ماه رجب نصیب بندگانش کرده است.
برنامه های عبادی ایام البیض و سنت حسنه اعتکاف از اذان صبح سیزدهم رجب المرجب همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شده و تا اذان مغرب پانزدهم رجب ادامه می یابد.
سال گذشته حدود 13 هزار نفر در استان گیلان در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.