آرام حلیم روز یکشنبه در بازدید از فعالیت های آبزی پروری یک کارآفرین در قشلاق علیخان کندی بخش جعفرآباد گفت: پرورش ماهی از استعدادها و ظرفیت های مهم شهرستان بوده و می تواند در راستای اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه نقش موثری ایفا کند و باید در کنار یافتن بازار هدف زمینه برای صادرات این محصولات با برند محلی فراهم شود.
او افزود: این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت بیش از یک هکتاری 2 استخر پرورش ماهی احداث کرده که در هر دوره بیش از هشت هزار قطعه انواع ماهی گرمابی تولید می کند و سالانه سه تن ماهی گرمابی به بازار عرضه می شود.
وی تشریح کرد: با راه اندازی این استخرها تاکنون پنج نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 نفر دیگر به طور غیر مستقیم مشغول به کار شده اند که می توان با وسعت دادن به این شغل اشتغال زایی بیشتری را به وجود آورد.
فرماندار بیله سوار در ادامه گفت: اگر اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سر لوحه قرار دهیم شهرستان بیله سوار به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.
وی افزود: امسال در کنار فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد ، اقتصاد مقاومتی را در حوزه های دانش بنیان بویژه توسعه گیاهان دارویی و محصولات با ارزش افزوده بالا و دعوت از سرمایه گذاران شاخص کشور و حمایت از طرح های کشت گلخانه ای و پرورش ماکیان و ماهیان و همچنین توسعه گردشگری پایدار روستایی در کنار معرفی محصولات محلی در قالب بسته بندی با برند منطقه ای و صادرات این محصولات به فرا مرزها را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، نادر شادی کارآفرین پرورش ماهیان گرمابی جعفرآباد مغان نیز گفت: فعالیت پرورش ماهی گرمابی را از سال 88 آغاز کرده و بصورت جدی با پیگیری شیلات استان نیز این فعالیت از سال 89 آغاز کرده است.
او افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی در سال 93 حمایت های ویژه ای از طریق بسیج سازندگی سپاه و سازمان های ذیربط صورت گرفته است.
وی گفت: این فعالیت با سرمایه اولیه 150میلیون ریال راه اندازی شده و اگرچه در ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه گذاری در این زمینه داشتم ولی در سایه حمایت ها و تسهیلات مناسب در این زمینه به موفقیت هایی رسیدیم.
او با اشاره به توسعه صید و آبزی پروری در این زمینه، ماهیان گرمابی را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می کند می تواند عملی ترین راهکار برای پیاده سازی منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ایرانی باشد.
وی اظهار کرد: اگر دولت حمایت‌ های لازم را انجام دهد این طرح‌ها قابل گسترش است و با رونق آن علاوه بر رفع مشکل بیکاری جوانان، به راحتی می ‌توان در برابر هجمه ‌های دشمنان مقاومت کرد.
این کارآفرین خطاب به افراد علاقمند به این حرفه بر اهمیت تلاش و پشتکار گفت: کارآفرینان باید از سودآوری کم در مراحل ابتدایی ناامید نشوند بلکه با طی کردن مراحل آموزشی و استفاده از تجارب افراد متخصص در این عرصه به فعالیت بپردازند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارداین شهرستان به همراه پارس آباد مغان از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری استان اردبیل می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.