سید محمد احمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در تعطیلات عید امسال 541 هزار و 436 مسافر و گردشگر به شهرستان لاهیجان سفر کردند که 20 توریست خارجی هم در بین آنها بود.
وی تصریح کرد: شمار مسافران و گردشگران نوروزی شهرستان لاهیجان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است که این مسافران از لحاظ استفاده از واحدهای اقامتی هشت درصد اقامت کل استان را شامل می شوند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان رتبه پنجم مسافرپذیری استان را بعد از رشت، انزلی، رودسر و تالش به خود اختصاص داده است ،خاطرنشان کرد: این شهرستان از لحاظ واحد های اقامتی ثابت تحت پوشش، رتبه چهارم را داراست و با توجه به میزان اقامتی که در شهرستان وجود دارد نسبت به مسافران عبوری و یا داشتن اقامت ، 55درصد مسافران در این شهرستان اقامت داشتند و 45 درصد هم از لاهیجان عبور کردند .
وی یادآورشد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همه مسئولان و مردم باید با تلاش مضاعف و پشتکار و همدلی به تحقق این شعار کمک کنند.
فرماندار لاهیجان گفت: معضل بیکاری زمانی رفع می شود که سرمایه گذاران بویژه در بخش تولید بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند و این امر می تواند سرمایه ملی را افزایش داده و با ایجاد اشتغال، اقتصاد را مقاوم کند.
شهرستان لاهیجان 168هزار نفر جمعیت دارد و از 2 بخش مرکزی و رودبنه تشکیل شده است.
تله کابین ، استخر معروف لاهیجان، تالاب امیر کلایه، بام سبز ، باغ های همیشه سبز چای از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان لاهیجان بشمار می روند.
این شهرستان 28 اثر تاریخی مذهبی ثبتی اعم از امام زاده ها، بقاع متبرکه ، مساجد و بناهای تاریخی دارد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.