فرماندار لاهیجان گفت: توجه به رونق اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم در حوزه کاری شهرستان لاهیجان در سال 96 است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سید محمد احمدی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، همه مسئولان و مردم باید با تلاش مضاعف و پشتکار و همدلی به تحقق این شعار کمک کنیم.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت:معضل بیکاری زمانی رفع میشود که سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری در بخش تولید باشد و این امر می تواند سرمایه ملی را افزایش داده و همچنین ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد را مقاوم کند.

مقام عالی دولت در شهرستان افزود: دولت تدبیر و امید تا به امروز اقدامات ارزشمندی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام داد و امسال نیز همانگونه که ریاست محترم جمهوری در نامه اخیرشان به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد، برنامه دولت تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و ‏افزایش اشتغال اختصاص خواهد یافت.

وی اذعان کرد: یکی از رویکردهای ما در برنامه‌ریزی ها  اجرای سیاست های دولت و علی الخصوص تدابیری است که مقام معظم رهبری هر سال در قالب شعار سال اعلام می‌کنند، بنابراین توجه به رونق اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم در حوزه کاری شهرستان لاهیجان در سال 96 است.

 احمدی  با توجه به پایان رسیدن تعطیلات ایام عید به ارائه خدماتی از ستاد تسهیلات نوروزی پرداخت: شمار مسافران و گردشگران امسال 541436 هزار نفر بوده است، در این میان 20 توریست خارجی هم شهرستان لاهیجان را انتخاب کردند که نسبت به سال قبل 30% افزایش داشته  و 8% اقامت کل استان متعلق به لاهیجان بوده است.

فرماندار لاهیجان با توجه به میزان اقامتی که در شهرستان وجود دارد افزود: اگر عبوری شهرستان را یک میلیون در نظر بگیریم 55%  مسافران اقامت داشته و 45% هم از لاهیجان عبور کرده اند، شهرستان لاهیجان رتبه پنجم مسافرپذیری استان را بعد از رشت، انزلی، رودسر، تالش دارد و از لحاظ واحد های اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل رتبه چهارم را دارا میباشد.

احمدی  بیان کرد: به دو رویداد مهم سال ۹۶ یعنی برگزاری همزمان دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری اشاره کرد و تاکید کرد که امیدواریم با تعامل و اجرای دقیق قانون شاهد خلق حماسه دیگری توسط ملت سرافراز ایران اسلامی و نیز مردم بافرهنگ لاهیجان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.