به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی صفری امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط جدیدی که با بروز و ظهور رسانه‌های نوین با آن مواجه هستیم و در برخی موارد قوانین روشن و شفافی نیز در این زمینه‌ها وجود ندارد این ستاد می‌تواند از به وجود آمدن بیشتر اتفاقات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در طی چند سال گذشته بیشتر تهدیداتی که از طرف استکبار جهانی، غرب و آمریکا بوده از نوع انقلاب‌های نرم و با استفاده از ابزار رسانه است، افزود: ابزارهای نظامی به عنوان پشتیبانی کننده این حوزه عمل می‌کنند و به دنبال تعیین هدف نیستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: هر انتخاباتی که در کشور ما برگزار می‌شود، ضمن اینکه یک گردش نخبگان و چرخش قدرت در کشور را شامل می‌شود و نشاط سیاسی را در کشور ایجاد و برگ زرینی دیگری در حکومت مردم‌سالاری اضافه می‌کند، فرصتی نیز برای دشمنان نظام است.

وی با اشاره به اخبار و وقایع چند روز گذشته از جمله حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه ابراز کرد: یکی از تاثیرات این اتفاقات در راستای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

صفری با بیان اینکه باید به موضوع انتخابات با وسعت دید کلان نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه‌ها باید به دور از سلایق و گرایشات باشد و قانونا و شرعا ما موظف به اجرای مرّ قانون هستیم.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی بیان کرد: تخلفات جدی در این فضا اتفاق می‌افتد که این تخلفات قابل رصد کردن هستند و اگر این دوره برخورد جدی با این موضوع صورت نگیرد، بدعت غلطی پایه‌گذاری خواهد شد و حق کسانی که قانون را رعایت می‌کنند ضایع می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به تخریب کاندیداهای مختلف توسط رقبا در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: در بعد کلان و ریاست جمهوری نیز در فضای مجازی مواردی مشاهده می‌شود که این نشان می‌دهد ما یک انتخابات جدی وحساسی را پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: هر کسی ذره‌ای در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کند به نظام خیانت کرده است، یعنی همه باید مراقبت کنند.

صفری با بیان اینکه از 3.5 ماه پیش برنامه‌های خود را در صدا و سیما آغاز کردیم، گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح طبق گفتمام امام راحل، مقام معظم رهبری و چارچوب‌های کلی نظام دو هدف ما در این انتخابات است.

وی بیان کرد: در انتخابات شوراها تلاش ما این است تا تلنگری به مردم بزنیم تا از انتخاب‌های احساسی، قومی و طایفه‌ای عبور کنند و با یک انتخاب منطقی به توسعه شهر و روستای خود کمک کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه تبیین، تبلیغ، فراخوان مردم، روز انتخابات و بعد از انتخابات مراحل تعیین شده ما برای انتخابات پیش رو است، افزود: تا به امروز 50 ساعت برنامه با موضوع انتخابات تولید و پخش شده و 479 خبر نیز در رادیو، تلویزیون و خبرگزاری صدا و سیما تولید شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609092
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.