به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید امیر سامع ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری با آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در زمینه زیباسازی شهر اظهار داشت: کاشت درخت با سیستم آبیاری قطره‌ای یکی از اقداماتی بود که در راستای جبران کمبود فضای سبز شهر قم صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با بیان اینکه افزایش سالانه 3 متر فضای سبز در دستور کار است افزود: در حال حاضر فضای سبز قم از هزار و 700 هکتار به بیش از 2 هزار هکتار افزایش‌یافته است که این میزان با استاندارد سرانه فضای سبز شهری فاصله دارد.

سامع، تدوین کتابچه اطلاعات جامع شهری با هدف احصا نیازمندی‌های زائران یکی دیگر از اقدامات شهرداری برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت (س) است عنوان کرد: نوروز امسال در راستای خدمات‌رسانی به زائران نوروزی 4 محل به‌عنوان استراحتگاه نوروزی تعبیه شد.

وی تجهیز امکانات آتش‌نشانی شهر قم در حوزه ایمنی را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال 10 ایستگاه آتش‌نشانی از محل اعتبارات سفر رهبر مقام معظم رهبری احداث شد.

معاون خدمات شهری و سرمایه انسانی شهرداری قم از تخصیص 30 میلیارد تومانی تجهیزات آتش‌نشانی در امسال خبر داد.

2 میلیون تومان بودجه جاری و عمرانی هر شهروند قمی

محسن رنجبر نیز در این دیدار از سرانه بودجه‌ای یک و نیم برابری شهروندان قمی در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها خبر داد و اظهار داشت: این میزان سرانه نشان‌دهنده شتاب سرمایه گذاری در قم است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم به تدوین برنامه 5 ساله قم 1400 با مشارکت نخبگان علمی حوزه و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این برنامه در قالب 11 هدف و 118 سیاست اجرایی تدوین شده که این برنامه در تدوین بودجه سال 96 موردتوجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 1045 شاخص عملیاتی برای ارزیابی برنامه 5 ساله شهرداری قم موردتوجه قرارگرفته است گفت: بودجه جاری و عمرانی شهرداری در امسال برای هر شهروند بالغ بر 2 میلیون تومان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610854
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.