به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: خداوند از روزی که انسان‌ها را آفرید برای آنان مدیر و رهبری قرارداد که این را می‌توان از حکمت پروردگار دانست، همچنین انسان یک موجود اجتماعی بوده و هر اجتماع محتاج یک مدیر و راهنما است.

وی با اشاره به اینکه انسان با مسائل زیادی در جامعه سروکار دارد، افزود: انسان در زندگی با ابعادی ازجمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و جهادی سروکار دارد، بنابراین باید یک مدیر و راهنمایی باشد تا انسان را در این ابعاد راهنمایی کند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اگر بر روی زمین دو فرد وجود داشته باشد باید یکی از آن افراد امام و رهبر باشد و آخرین فردی هم که بر روی زمین خواهد بود باید امام باشد ازاین‌رو باید بدانیم که مسئله امامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: توحید و خداشناسی و نبوت  در میان مسلمانان یک اصل است، بنابراین شکی نیست که خداوند برای انسان‌ها برنامه‌ای در زندگی قرار دهد به دلیل اینکه رهبر به حرکت انسان جهت می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: مسئله امامت و ولایت در بین شیعیان یک رکن اساسی و بسیار مهم است و در زندگی انسان بسیار نقش‌آفرین است در همین رابطه خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید به مردم بگو من از شما فقط یک‌چیز می‌خواهم و آن‌هم مودت، دوست داشتن اهل‌بیت(ع) است بنابراین ولایت برای شیعیان یک وظیفه است.

وی تصریح کرد: هدایت مردم باید به‌وسیله ولایت انجام شود زیرا پیامبر اسلام (ص)  فرمود من در میان شما دو چیز را به امانت می‌گذارم قرآن و اهل‌بیت(ع)،  پس باید به این بیان رسول اکرم(ص) عمل کنیم، همچنین شرط قبولی اعمال ولایت است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد:  به دلیل اینکه اسلام دشمنان فراوانی دارد به همین جهت هرروز شاهد حوادثی در کشورهای ازجمله یمن، بحرین، عراق و سوریه هستیم، نباید فکر کنیم که روزی روند دشمنی دشمنان کم و یا قطع خواهد شد بلکه روزبه‌روز از علم خود برای نابودی اسلام استفاده خواهند کرد و این دشمنی تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: مردم باید در حوادث پیرو فردی باشند که فقیه، باتقوا، مدیر، مدبر و شجاع باشد و اکنون مقام معظم رهبری بعد از امام (ره) همه شرایط را دارا است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت مدار است، بیان کرد: خون دادن مردم در جبهه‌ها عقیده ملت و جوانان بوده و همه این‌ها یک پیام دارد که نظام ما یک نظام ولایی است و باید آن را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت بستر همه ترقیات بوده امنیتی که در کشور فراهم است از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه در هیچ جای دنیا امنیتی مانند کشور ایران وجود ندارد و این نتیجه ایمان است.

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: صحیفه نور امام خمینی(ره) در 22 جلد، دفتر تبیان در 50 جلد و وصیت‌نامه امام(ره) باید جزء اولویت‌ها در مطالعه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608774
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.