به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی دوشنبه در نشست ستاد اعتکاف افزود: هنر دین اسلام است که می تواند در ایام اعتکاف، تعداد زیادی از انسانها را دور هم جمع کند، بیشتر افراد با حضور در مراسم معنوی اعتکاف در زمره افراد مسجدی در می‌آیند و از گناهان توبه می کنند.
وی بیان داشت: توبه، آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، رهایی از قید و بندهای زندگی مادی و کسب معنویت از بارزترین نتیجه و برکت های برپایی آئین معنوی اعتکاف است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به فضیلت های ماه رجب پرداخت و بیان داشت: ماه رجب جزء ماه هایی است که باید صلح و دوستی بین ملت ها در آن بیشتر شود.
نعیم آبادی اضافه کرد: اگر می خواهید به ماه رمضان به خوبی وارد شوید باید ماه رجب را محافظت کنید، چرا که ماه رجب از ماه هایی است که رحمت خداوند در شب و روز نازل می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان هم گفت: پیش بینی می‌شود در سالجاری بیش از 17 هزار نفر معتکف شوند.
حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد افزود: در سال گذشته، 16 هزار نفر در هرمزگان در 158 باب مسجد معتکف شدند که از این تعداد، 12هزار نفر خواهر و چهار هزار نفر برادر بودند.
وی بیان داشت: در سال گذشته تعداد 154 باب مسجد در استان برای میزبانی از معتکفان درنظر گرفته شد و در سال جاری نیز 160 باب مسجد آمادگی دارند تا میزبان معتکفین باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اعزام مبلغ به مساجد میزبان اعتکاف، تهیه و توزیع کتاب و جزوه‌های مربوط به احکام اعتکاف، اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی با هدف پاسخ به شبهه‌های دینی و اعتقادی معتکفان، بیان مسائل مشاوره‌ای با موضوع سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام اعتکاف است.
وی گفت: اعتکاف یک فرصت طلایی است و نقش ارزنده‌‌ای در تربیت نسل جوان دارد.
مراسم اعتکاف 13تا 15 رجب (22 تا 24فروردین 96) برگزار می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.