به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین اصغریان عصر دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در رشت بیان کرد : دولت قدم های بزرگ و موثری در تقویت بخش خصوصی و رونق تولید در استان‌ها برداشته و نادیده گرفتن این خدمات با اغراض سیاسی و نا امید کردن مردم در بلند مدت، به صلاح نظام و آحاد مردم نیست.
اصغریان با بیان اینکه افراد بسیاری خالصانه در جهت توسعه کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: متاسفانه عده ای با دیدگاه سیاسی خدمات دولتی را نادیده می انگارند و منافع حزبی را بر منافع عمومی ترجیح می دهند.
وی تاکید کرد: کاستی و مشکلات وجود دارد اما انصاف نیست خدمات انجام شده، نادیده انگاشته شود.
وی با تاکید اینکه باید بدون تعارف و منصفانه از دولت حمایت کنیم، گفت: نباید بهانه به دست سودجویان و کسانی که به دنبال منافع سیاسی و حزبی خود هستند، بدهیم.
اصغریان ادامه داد: در سال جاری براساس گزارش عملکرد دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مجموع، 20 هزار و 947 شغل در سامانه متمرکز رصد اشتغال در استان ایجاد ثبت شده است.
وی افزود : کمی بیش از این تعداد نیز شغل ثبت نشده در استان وجود دارد که باید در سامانه ثبت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار گیلان گفت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید ، در بخش های مختلف تسهیلات خود اشتغالی، اشتغال خانگی، تسهیلات حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی و امید نیز کل سهم استان نیز جذب شده است.
وی با اشاره به این که در سال جاری کل سهم صندوق کارآفرینی امید استان جذب شده ، خاطر نشان کرد : 568 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا، ازدواج، ضروری از طریق این صندوق به 3382 نفر پرداخت شده است.
وی ایجاد چهار روستای بدون بیکار دهنه سرخمام، اسطلخ جان و حلیم جان رودبار و صوفیان ده صومعه‌سرا را در این راستا دانست.
اصغریان با اشاره به سهم 33 میلیارد ریالی مشاغل خانگی استان در سال جاری افزود : 537 طرح با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال تاکنون توسط دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، صنایع، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل معرفی شده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار گیلان اجرای تبصره 35 اصلاح قانون بودجه درخصوص بخشش سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان را فرصتی برای بدهکاران خرد استان در راستای تعیین تکلیف بدهی خود با بانک‌ها دانست که بانک‌ها نیز در راستای کاهش حجم مطالبات معوق می‌توانند از آن بهره ببرند.
در جلسه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ، 58 طرح پشتیبان شاغل خانگی به تصویب رسید. همچنین مجری طرح ملی تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در استان به بیان چگونگی اجرای طرح و انتظارات از دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.