محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی از 10 سال گذشته واگذاری وظایف و فعالیت های خود به بخش خصوصی را آغاز کرده و موضوعات مربوطه در کمیسیون ماده 26 مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات به عقب ماندگان ذهنی، مهدهای کودک، سالمندان از سوی این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است.
محمدی افزود: دولت به تنهایی توان رفع مشکلات و معضلات بوجود آمده در بخش های مختلف را ندارد و با توجه به این موضوع واگذاری خدمات به بخش خصوصی را مورد توجه قرار داده است.
وی بیان کرد: هم اکنون 7 هزار معلول با درجات شدید و خیلی شدید از این سازمان مستمری دریافت می کنند و امیدواریم با تغییر در پرداختی ها این وضعیت شکل مطلوب تری داشته باشد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طبق قانون باید 10 درصد افراد تحت پوشش این سازمان پس از توانمند سازی از چرخه حمایتی خارج و افراد پشت نوبتی جایگزین آنها شوند.
وی ابراز کرد: به عنوان نمونه 2 هزار معلول پشت نوبتی متقاضی دریافت خدمات هستند و با وضعیت کنونی امکان خدمات رسانی به همه آنها وجود ندارد.
محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان زنجان بیش از یک هزار و 300 نفر از معلولان در مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی نگهداری و مراقبت می شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در حوزه توانبخشی اطلاعات 19 هزار و 197 معلول در سامانه بهزیستی این استان ثبت شده است که بر این اساس خدمات متعددی به آنها ارائه می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی ***انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.