به گزارش ایرنا، بشیر مقدمی روز سه شنبه در اولین جلسه تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان افزود: دادگستری این استان از سال های گذشته به مقوله مهم آسیب های اجتماعی وارد شده است و این معاونت نیز مسائل مربوطه به این بخش را با جدیت رصد می کند.
وی اظهار کرد: اغلب زوجین به دلیل ندشتن مهارت های زندگی، در زندگی مشترک با چالش هایی مواجه می شوند و ارائه آموزش های لازم از سوی دستگاه های متولی امر به ویژه در دانشگاه ها امری ضروری است.
مقدمی افزود: بر این اساس دادگستری استان نیز از طریق سازمان های مردم نهاد به ویژه بنیاد کوثر، آموزش ها را به گروه های هدف ارائه می کند و علاوه بر آن از نظرات کارشناسان بهزیستی، روانشناسان و اساتید دانشگاهی نیز استفاده شده که بسیار ثمر بخش بوده است.
وی بیان کرد: این آموزش ها به مدت 6 ساعت گنجانده شده که 2 ساعت آن به آموزش های حقوقی و 4 ساعت دیگر آن به آموزش های مهارت های زندگی و روانشناسی اختصاص دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان ادامه داد: تنها آموزش ها به مرحله پیش از ازدواج اختصاص ندارد، بلکه در زندگی زناشویی و حین اختلافات رخ داده نیز نتایج خوبی به همرا ه دارد.
وی ابراز کرد: ارائه مشاوره برای زوجینی که تصمیم به طلاق گرفته اند، نیز لازم و ضروری است چرا که در صورت داشتن فرزند این موضوع مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند و انجام این امر می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.
مقدمی خاطرنشان کرد: با همکاری بهزیستی یکی از مهدهای کودک زنجان برای ملاقات والدین با فرزندان طلاق تعیین شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز ادامه داد: برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید برنامه ریزی مناسبی داشت و بر این محور حرکت کرد.
محمد محمدی قیداری خاطرنشان کرد: این استان دانش آموز و دانشجویان زیادی دارد که در این میان آموزش های لازم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثر گذار باشد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.