به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان بیان کرد: ازدواج امری مقدس است و زمینه ازدواج آسان باید فراهم شود و فرهنگ غلط ازدواج که با مخارج سنگین برگزار می شود باید اصلاح شود.
وی با اشاره به وجود حدود 75 هزار خانوار در رفسنجان بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از این خانوارها کارشان به طلاق کشیده شده اما آموزش مهارت های زندگی برای زوج های جوان می تواند مفید باشد.
وی ادامه داد: در محافل و جلسات باید در بحث ازدواج تمرکز کرد و تمامی انرژی برای ایجاد شغل، ازدواج آسان، وحدت، همدلی و آرامش باشد.
رئیس دادگستری رفسنجان هم گفت: آمار طلاق در رفسنجان در 9 ماه ابتدای سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 93 حدود 40 درصد کاهش داشته است.
حجت الاسلام مهدی پورمحمدی افزود: در 9 ماه ابتدای سال 93 در رفسنجان 535 واقعه طلاق رخ داد که این رقم در 9 ماه ابتدای سال گذشته به 311 مورد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه عامل اصلی طلاق در رفسنجان اعتیاد است گفت: معتادانی که در کلاس های ان. ای برای ترک اعتیاد شرکت می کنند از نظر تفکری اصلاح می شوند و دوام بیشتری دارد که باید این راه حل به کار رود زیرا ترک اعتیاد بدون این کلاس کمتر نتیجه دارد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه یکی دیگر از علل طلاق در این شهرستان تلگرام و شبکه های است ادامه داد: اکثر پرونده هایی که به دادگستری وارد می شوند بیشتر مربوط به تلگرام است که آمار آن نسبت به پرونده های ماهواره ای بیشتر است.
وی با بیان اینکه مبحث اشتغال هم در افزایش طلاق موثر است گفت: اگر زمینه های اشتغال پایدار ایجاد شود، طلاق کمتر پیش می آید.
امام جمعه رفسنجان هم در این نشست گفت: باید در تبیین و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی کوشاتر باشیم تا بتوانیم هر سال قدم‌ های مثبت ‌تری در راستای تحقق غنای فرهنگ دینی برداریم.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: فضای مجازی موجب شده برخی جوانان از منعویت و عبادت غافل شوند و غفلت بدترین بیماری است.
وی تصریح کرد: انسان روزی یکبار آیت ‌الکرسی را تلاوت کند هزار گرفتاری در عالم دنیا و هزار گرفتاری در عالم آخرت از او دور می‌شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.